2.2

One Night Stand

Reklamregissören Max är i New York för att besöka sin vän Charlie, som just fått veta att han har aids. Han träffar också Karen, som han är otrogen med. Sedan åker båda hem till sina respektive familjer. Ett år senare återvänder Max till New York då Charlie ligger döende.

Originaltitel One Night Stand
Regissör Mike Figgis
Manus Mike Figgis
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Wesley Snipes, Kyle MacLachlan, Nastassja Kinski, Robert Downey Jr, Ming-Na, Amanda Donohoe, Xander Berkeley, Thomas Haden Church, John Ratzenberger, Julian Sands, Ione Skye, Glenn Plummer

2017-11-04
Nop. denna film funkade inte för mig!!!
2014-12-04
Helst vill man ju när man ser en film bara bli överöst av positiva saker som man gillar. Här får man verkligen leta efter dessa moment. Det är en film som känns lite snyggt sett tekniskt men väldigt tom rent manusmässigt. Skådisarna gör inte bort sig men erbjuder inte heller tittaren något som höjer på ögonbryna. Klarar inte ett godkänt betyg.
Tatty
2014-04-10
Rätt okej film om man gillar en mjuk film. Är vad jag tycker om denna film. En mjuk film där inget mycket händer förrän nästan på slutet som var lite skum och knepig.
Dele
2010-10-31
Ngt överdramatiserad emellanåt, men en varm film med vettigt fokus. Snipes namn och titeln fick mig att vänta mig ngt helt annat (sämre).
foppa99
2010-09-09
bara 235kr på Megastore.. bäst att passa på
Masjävel
2009-05-17
bara halvt engagerande handling, inget särskilt, svag trea
final_cut
2008-11-11
"Life is short. This is not a rehearsal, this is it!" En riktigt fängslande film helt enkelt.
Cftbl
2008-08-21
Robert Downey Jr är som vanligt behållningen med en halvbra film.. Varför är han med i så många mediokra filmer när hans egen prestation alltid är mellan bra och suverän? Den var dock bättre än jag väntat. Värd en svag trea.
Kajanus
2007-09-09
Sju kommentarer och ingen som inser denna films storhet? Det trodde jag aldrig. Älskade den när den kom och har den fortfarande väldigt nära mitt hjärta. Detta är improvisationsdrama när det är som bäst. Dessutom är Wesley Snipes smått fantastisk, något jag aldrig trodde att jag skulle säga. Och alla filmer med Downey jr och Maclachlan känns direkt mer intressanta än average titlar.

2005-12-02
Det är ytterst sällan jag stänger av en film innan den slutat, detta var en sådan film... blä...