3.5

One Week

Buster och Sybil har precis gift sig. En av bröllopspresenterna är en tomt med ett hus, ett hus som måste byggas bit för bit i typisk IKEA-stil.

Originaltitel One Week
Regissör Edward F Cline, Buster Keaton
Genre Komedi, Stumfilm, Kortfilm, 20-tal
Skådespelare Buster Keaton, Sybil Seely, Joe Roberts
Filmnummer 20162

djonipony
2023-07-02
Tack vare att det är kort (24:37 min på Youtube) kan en trea delas ut. Ett problem med stumfilmskomedier (noterade detta nyligen även i Harold Lloyd's Safety Last) är att många gags förutsätter att till synes normalbegåvade personer vips tappar hjärnan och / eller synen. Det blir långsökt pga att det är svårt att köpa att de skulle agera på det där sättet. Med det sagt så är det fortfarande underhållande med Keaton's stunts och akrobatik. En kul uppvisning i risktagande och väl planerade nästan-olyckor.
2021-02-21
Riktigt rolig och välgjord film!
Ful_fisk
2020-08-11
Fin film! Keaton skulle förfina sin slapstick-konst något år senare, men här finns några tidiga stordåd! Stark trea.
supermancover
2016-09-28
Helt makalöst bra. Keaton kunde verkligen sin sak. Jätteroligt och charmigt och det gick inte en minut förbi där jag inte var road.

2016-04-24
Holder enn den dag i dag. +3.
myslas
2016-01-06
Fantastisk uppfinningsrikedom och spektakulära stunts. En av Busters bättre kortfilmer.
Andravåningen
2014-12-03
badscenen är så sjukt bra.
Asmorod
2014-05-17
Genialiskt. Dessutom både snyggare och roligare än de flesta skitfilmerna som årligen pressas ut ur Hollywoods anus.
goeran
2012-09-30
Visst, Buster Keaton är väldigt akrobatisk och duktig men jag blir ganska trött på slapstickhumor.
hsimpson
2011-09-30
Fyndig och trevlig, Keaton är enormt duktig! Mycket stark trea.