2.6

Only You

Som tonåring har Faith fått veta av en spåkvinna att hennes framtida makes namn är Damon Bradley. Vid 28 års ålder är hon förlovad med kirurgen Dwayne men ett par dagar före bröllopet ringer en av Dwaynes gamla vänner och presenterar sig som Damon Bradley.

Originaltitel Only You
Regissör Norman Jewison
Manus Diane Drake
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Marisa Tomei, Robert Downey Jr, Bonnie Hunt, Joaquim de Almeida, Fisher Stevens, John Benjamin Hickey, Billy Zane, Adam LeFevre, Siobhan Fallon, Tammy Minoff, Antonia Rey

92axha10
2018-08-19
Downey Jr och Tomei är charmiga i rollerna men ofta nog är historien så pass dum och löjlig att jag blir irriterad.
2014-12-04
Läser man handlingen före man ser filmen så kan jag förstå att man tycker att detta verkar ju vara lite väl långsökt. Jag tyckte det var långsökt när jag såg filmen men tack vare Marisa Tomeis spel som är både seriöst och sympastiskt så fungerar det. Nämnas bör fotot som jag gillar och varför skulle jag inte då geniet Sven Nykvist håller i det. 3-
Howler19
2014-09-03
Charmig film med många trevliga scener från Italien.
AmyTatti
2012-11-03
Ibland är den romantisk och ibland tycker jag inte alls om karaktärerna. Antingen är beskrivningen av Faith väldigt platt i manus eller så gör Tomei ingen bra tolkning.
Franck-Ribery
2012-08-26
haha rolig film om du frågar mej
Djason
2012-02-19
Charmig tjejfilm som även jag kan se på utan några som helst problem. Robert Downey Jr är klart bäst.
Catwalker
2012-01-22
väldigt gullig film, och både tomei och downey jr är söta och charmiga (som förövrigt var ett par även privat vid tiden för inspelningen vilket kanske märks..) fin liten bagatell.
Jke
2010-06-15
Mysig, men dem vet inte hur man pussas....
RunRiot
2010-04-25
Väldigt söt film. Inget man lär minnas om 100 år, men jag använder ändå uttrycket "min Damon Bradley".
MrMario
2009-12-24