2.6

Open Grave

En man vaknar upp i en hög av döda kroppar och minns varken vem han är eller hur han hamnade där. Han flyr sin väg och bryter sig in i ett hus, där han möts av en grupp beväpnade och skräckslagna främlingar som också har drabbats av minnesförlust. De inre konflikterna i gruppen måste snabbt skjutas åt sidan när de ställs inför den yttre fara som orsakade deras tillstånd.

Originaltitel Open Grave
Regissör Gonzalo López-Gallego
Manus Eddie Borey, Chris Borey
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Sharlto Copley, Joseph Morgan, Thomas Kretschmann, Erin Richards, Josie Ho, Max Wrottesley, Balázs Szitás, Márta Szabó, Zsuzsanna Szabados, Tofi Seffer, Éva Botos

Hanness
2019-12-09
Håller tyvärr inte hela vägen, men en stabil 2a får den.
vonadel
2017-01-23
Ganska intressant story, som även blir bättre under filmens gång. Tyvärr är skådespelet alldeles för dåligt för att det ska bli bra. Bra skådespel kan t o m få en film med halvtaskigt manus att bli bra, men aldrig tvärtom. 4/10
2016-11-13
En iaf scenografiskt ruggig historia där de gärna ville skapa ett mysterium, men samtidigt få in så mycket gore och mörkt våld budgeten tillät. Kombinationen blir ingen höjdare och även om de lyckas trassla ut de värsta logiska luckorna på slutet blir tittaren mest sittande med ett stort jaha. Här fanns potential med ett intressantare manus och bättre karaktärer.
amam
2015-11-10
Svag trea mest för ett halvintressant koncept.
Smultronsylt
2015-09-10
Den tog sig på slutet, och faktiskt så är det bara slutet som är bra. Den får ändå en stark 2:a trots seghet och oerhört dåliga rollprestationer.
kontorshunden
2015-05-26
Dåligt manus. Dålig regi. Dåligt genomförande överlag. Nej, bara nej.
Andreas_
2015-05-18
haha läs inte kommentarerna som tycker att detta är en skön mystery eller bra film eller ens spännande...och bra story är nog den mest korkade kommentaren jag läst om denna film...detta är allt annat än bra eller sevärt eller ens spännande...denna skräpfilm har inget alls. När jag såg trailern så blev jag begeistrad och trodde verkligen stenhårt att detta skulle vara en spännande mystery thriller, men ack så fel jag hade. Man såg även på trailern att det skulle vara lite indie och lågbudget producerat och tänkte att detta kan verkligen vara en gömd pärla...men icke...man måste nog vara mentalt handikappad eller extremt lättroad för att tycka att detta är bra eller ens sevärt...detta är rent bortkastad tid...det är så skrämmande dåligt på alla fronter och plan att jag kan inte förstå hur denna regissör får fortsätta göra filmer, för hans första film, vilken är Apollo 18 är en av världens sämsta filmer någonsin gjord och detta är inte mycket bättre. Skådisarna suger, Sharlto Copley spelar över å det grövsta som i alla hans roller och övriga gänget är totalt B. Handlingen är skitkass...det börjar bra och idén till filmen är god men efter 20 min in i filmen så kan man lista ut hela historien, såvida man inte är mentalt handikappad förstås. Övrigt så innehåller historien ingen logik alls och skådisarna agerar inte logiskt utan det blir bara patetisk soppa av alltihop, och det är detaljmissar och och stora hål i storyn runt varenda hörn...och samtidigt så skapar historien mer frågor hela tiden utan att svara på dom, så det enda man får är frågor men inga svar och allt är bara en enda stor pinsam pannkaka. Jag hade kunnat sitta här och rabbla upp alla frågor som man får under filmens gång eller alla hål i storyn osv men tänker inte förstöra om det nu finns någon som verkligen vill slösa tid på denna dynga...jag förstår varför detta skräp gick direkt till dvd...betyget blir ett stort minus och knappt en 1:a men jag måste ju sätta nåt betyg så det får bli en extremt svag 1:a i så fall...se på egen risk är min varning, eller bespara er 102 min som ni aldrig kommer få tillbaka...
fanny7504
2015-01-19
Bra film! Fram till slutet.
kervisch
2015-01-18
2 av 5. Funkar att se.
cristian81
2014-12-17
Spännande men way too long. 75-85min hade varit perfekt för denna typ av film.