2.6

Open Window

Ett ungt par som just har gift sig verkar ha väggen öppen mot ett gemensamt lyckligt liv. Istället vänds deras glädje i mörker när kvinnan våldtas av en främling som tar sig in i deras hus via ett öppet fönster. Nu måste de hitta en väg tillbaka till varandra.

Originaltitel Open Window
Alternativ titel Fever
Regissör Mia Goldman
Manus Mia Goldman
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Joel Edgerton, Robin Tunney, Cybill Shepherd, Elliott Gould, Scott Wilson, Michaela Conlin, Daniel Betances, Justin Ashforth, Matt Keeslar, Shirley Knight, Donn Swaby, Samuel Gould, Alanna Ubach

Elizadushkufan
2012-08-16
Jag gillade filmens tema, men den kunde dock ha gjorts mycket bättre...Som tidigare sagt så kändes ingen direkt kemi bland mannen & kvinna, inte direkt ens innan kvinnan våldtas. Något seg, även om jag ändå tycker den är sevärd på något sett. Med andra skådespelare hade nog filmen blivit ännu bättre.
annchen81
2011-06-21
Svår att betygsätta, det finns både bra och dåliga saker att säga. Vid det här laget har jag dock glömt detaljer och så här i efterhand kan jag väl inte heller påstå att den har gjort särskilt starkt intryck. Pendlar mellan 2 och 3, om inte mer. Gillar att en liten detalj ges stort värde, lite som fjärilseffekten, och därmed ältandet av "tänk om". Gillar även att man inte direkt får veta vad det är som hänt, utan att det kommer som minnesglimtar i efterhand.
WillyV
2009-03-11
Medelmåttig rape-aftermath rulle modell TV-film. Huvudsrollsparet är ok, men Tunney kör samma utspel i allt, ända sedan Den Onda Cirkeln.. Cybil Shepard å sin tur känns inte alls trovärdig.
GerrardOlo
2008-01-14
Långsamt och oengagerat. Ingen kemi mellan paret!
p3ttson
2007-01-07
ganska tråkig...

2006-12-16
Välspelat och starkt drama med ett manus som känns insiktsfullt och trovärdigt i sin skildring. Lyckad regidebut i all sin enkelhet.
kennert
2006-12-02
Bättre än väntat.
Bjönen_Plöta
2006-11-22
Inte moralkakor så, men det var väldigt präktigt
Kirikou
2006-11-22
Jag märkte inga morlakakor alls.
Bjönen_Plöta
2006-11-21
Välspelat visst, men vore det inte för några scener med bara bröst hade det lika gärna kunnat vara en Hallmarkfilm. Moralkakorna kväver en annars mycket bra berättelse.