3.1

Operation Condor

Jackie blir anlitad att söka efter en försvunen skatt som Nazisterna gömde i öknen innan kriget slut. Men det är inte bara Jackie och hans kvinnliga medarbetare som söker efter guldet. Filmen är en fortsättning på "Armour of God" från 1986.

Originaltitel Feiying gaiwak
Alternativ titel Armour of God 2
Regissör Jackie Chan
Manus Jackie Chan, Edward Tang
Genre Action, Äventyr, Komedi, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jackie Chan, Eva Cobo, Shôko Ikeda, Carol 'Do Do' Cheng, Aldo Sambrell

Ful_fisk
2015-10-23
Var lite skeptisk i början, men när intrigerna började snurra ihop sig på ett otroligt komiskt sätt i och med den imponerande och långa hotellscenen, då var jag helsåld. Liksom ettan inte riktigt en av Jackie Chans bästa, men ändå fasligt kul på många ställen och minst lika bra som ettan. Väldigt mycket Indiana Jones-känsla, fast i Kina.
Goham
2013-06-13
Nostalgi ftw!
2013-01-09
Full fart, ordentligt med stunts och som vanligt även alldeles för mycket tramsig slapstick-humor. Det är underhållning av god klass med en grym sista halvtimma.
100tonvalspäck
2012-03-04
Armour of god är min absoluta favorit med herr Chan då den lyckas visa allt det som är så bra med Jackie i sitt esse; fantastiska stunts, roliga och häftiga fighter samt ett högt tempo. Denna är snäppet sämre men ändå riktigt bra, det enda som drar ner den från en fyra är när de slåss i hangaren bland alla stora fläktar, alldeles för utdraget och saktar ner tempot alldeles för mycket.
Kines
2009-05-08
Bil- och motorcykeljaktscenen, de fantastiska klassiska stunten och den underbara öppningsscenen gör att Condor sopar mattan med de flesta andra Jackie Chan-filmer. (Ett kul plus i de här filmerna är ju även inspelningsmissarna som visas efteråt, så stäng inte av direkt när eftertexterna börjar rulla).
Eldritch
2009-03-29
En nostalgifyra.
joylove
2008-10-31
så där var den
RSQuattro
2008-01-16
En av Jackie Chans bästa filmer!! Riktigt bra stunter och fightintscener. Rolig story. Fläktscenen är klassisk!
Noseman2005
2007-07-27
Det perfekta mötet mellan slapstick och action!
KroY
2006-08-01
ett par scener som är helt underbara, och i övrigt en helschysst rulle