Oppåt med gröna hissen

Billy har det lite knepigt i sitt äktenskap med f.d. aktrisen Marianne. Hans intresse för fjärilar framför hustrun irritera henne till den milda grad att hon vill skiljas. Billy får rådet av sin gamle skolkamrat och granne att göra sig mer intressant och skapa ett svartsjukeförhållande. Tillsammans med grannfrun snurrar karusellen igång med åtskilliga missförstånd.

Originaltitel Oppåt med gröna hissen
Regissör Börje Larsson
Manus Börje Larsson, Stig Järrel
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Gunnar Björnstrand, Georg Rydeberg, Annalisa Ericson, Stig Järrel, Inger Juel, Tollie Zellman, Lillebil Kjellén, John Botvid

Redheaded
2019-03-02
Får bara en trea för den blir lite väl tramsig ibland... Men småkul är det! Inte Stig Järrels bästa, men han är alltid sevärd ändå. Annalisa E. är bra!
2016-08-31
Förstår inte varför den har fått så höga betyg. En film som bara går ut på att onyktra människor talar orent och drar riktigt löjliga skämt.
Mareld
2010-01-19
Jag tycker som Tobias Rydén fast tvärt om.
femslag
2008-09-09
"Jag har hittat en flaska Rom?" "Ja, men se Rom bryggdes inte på en dag!"
TobiasRydén
2008-07-25
Fin komedi. Stig Järrel är i sitt esse, han är mycket trovärdig som full. Annalisa Ericson är inte riktigt lika bra, men hon är en bra komedienn. Gunnar Björnstrand är kul som lustigkurre, Lillebil Kjellén är snygg och Gus & Holger briljerar i ett par scener. Episoden med Järrels och Ericsons fylla var tyvärr lite onödigt lång och intetsägande. Men det fanns gott om skrattframkallande partier. Skojig musik av Charlie Norman gjorde inte filmen sämre.
HerrArne
2008-07-22
Ojämn film som ibland är riktigt seg men upplösningen är kul.
sofieL
2008-07-22
allt saknas från orginalet från 1944!
onopko
2008-07-22
Småtrevlig film, svag trea.
varulf
2005-07-25
Jag med. :)
larza_j
2003-08-25
Jag är omåttligt svag för sådana här produktioner.