3.1

Rock Star

Miyavi är en mycket känd musikartist och van vid att tjejer skriker efter honom så fort han lämnar sitt hus. En dag är allt dock inte som vanligt. Tjejerna på stan bryr sig inte om honom, hans pengar är ogiltiga och allas kläder är omorderna. Plötsligt förstår Miyavi att han har färdats bakåt i tiden.

Originaltitel Oresama
Regissör Marumo
Manus Furiiuiru
Genre 2000-tal
Skådespelare Ryôta Matsushima, Miyavi, Takano Hassei, Kubata Shouta, Hamasama Akane, Ogushi Erika

StureStenhög
2019-01-20
Det här var då bra meningslöst. Ett gäng tidsrese-klichéer och total brist på logik. Man måste nog vara från regionen för att förstå poängen med det här
JanneN
2014-09-06
Miyavi gör en underbart barnslig och härlig karaktär, både i nutid och den historiska tidsålder han hamnat i. Tillsammans med Hassei Takano och den unge åttaårige Ryôta, blir det ett roande, lekfult och fantasifullt spel i en film som man, mer än, gärna ser om.
Naii
2009-09-06
Ahh hur ka nni snacka skit om Miyavi ;_; han är så sjukt underbar och älskar hur han är i filmen och på konserter Helt sjukt bra!
nanimo
2008-07-01
Har alltid tyckt att Miyavi sett väldigt ball ut på bilder innan men... när man ser den här filmen är det oundvikligt att ändra uppfattning om honom. Han är en otroligt dålig skådespelare och beter sig verkligen som en 5-åring hela tiden, kan lätt tänka mig att han är så personligen också. Tråkigt manus, dåligt klippt och många andra saker men därbakom ligger en ganska skön känsla som hjälper den upp till en tvåa. (För övrigt är det kul att se folk ge en film som dom inte ens förstår vad som säger i en femma.)
Littlesun
2008-02-21
Håller med Narnendil. Såg oxå på japanska men jag fattade det viktigaste iaf. Rolig, charmig och Miyavi är bara så het<3
Neptunes
2007-03-17
äg
Narnendil
2006-09-30
ok, jag såg den helt på japanska, men min vän var så snäll att översätta de viktigaste replikerna till svenska åt mig... Men vad gör det att allt inte var förståeligt? Att få sitta och studera Miyavi i en timme var bara SÅ trevligt ändå!! Ja, det är en gullig film, med bra filmmusik, men den är nog mest för de som (liksom jag) avgudar Miyavi!