2.5

Osalig hämnare

Charles Forsyth blev avrättad i elektriska stolen 1956, trots att han var oskyldig. Nu är han tillbaka, och ute efter att hämnas på den som satte dit honom.

Originaltitel Prison
Alternativ titel Upplopp i Creedmore fängelset
Regissör Renny Harlin
Manus C Courtney Joyner
Genre Drama, Kriminalare, Skräck, Thriller, 80-tal
Skådespelare Lane Smith, Viggo Mortensen, Chelsea Field, Lincoln Kilpatrick, Tom Everett, Ivan Kane, André De Shields, Tommy 'Tiny' Lister, Larry Flash Jenkins, Arlen Dean Snyder, Hal Landon Jr, Stephen E Little, Mickey Yablans

haajen
2017-01-22
Några bra scener, en het Viggo och en överspelande Smith gör filmen till en hyfsad B-rulle.
amam
2016-12-08
Stark tvåa. Har charmiga 80tals effekter och åtminstone ett snyggt mord. Annars är det tyvärr inte så där jättemycket till manus.
Dele
2014-07-12
Totalt ointressant men i sin ostighet småroande b-skräckis.
silvertrain
2014-03-16
En hyfsat bra skräckrulle. Ingen favorit, men den duger gott att titta på. Gillar Viggo Mortensen också.
Totenkopf
2013-06-09
Riktigt bra kultskräckis.
Screwface
2012-10-19
I mitt tycke, en riktigt bra film. Kul att se den oklippt då den har varit totalförbuden och hårt nedklippt på VHS i Sverige.
Ondskapt
2012-09-05
Stabil 80-talare, Harlins bästa? Bra effekter, gedigen underhållning och schysst tempo.
ScArRrFaCe
2011-06-30
Nja, det här kunde såklart gjorts så mycket bättre, men när Renny Harlin står bakom spakarna ska man inte ha några större förhoppningar...
Taandborste
2010-12-12
Den var ju väldigt skum och kändes mycket äldre än vad den faktiskt var, men på ett sätt gillar jag den här lite. Den hade sin charm.
Nitrogenic
2010-11-18
Kunde ju vart lite mer spännande.