3.1

Oss mördare emellan

En girig utgivare av en skvallertidning konfronteras av ett antal personer som hängts ut i tidningen. Deras försök att stoppa utgivningen av dessa artiklar leder till underhållande förvecklingar.

Originaltitel The Naked Truth
Regissör Mario Zampi
Manus Michael Pertwee
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Peter Sellers, Terry-Thomas, Peggy Mount, Shirley Eaton, Dennis Price, Georgina Cookson, Joan Sims, Miles Malleson, Kenneth Griffith, Moultrie Kelsall

RunRiot
2017-03-14
Rätt seg till en början, men den tar sig mot slutet. Riktigt roligt blir det dock aldrig tyvärr. Plus i kanten för Joan Sims charmiga karaktär.
Jannebanan
2012-11-13
Var kanske rolig när den kom på 50-talet, men idag håller den inte.
Albion
2011-09-01
Trevlig och underhållande komedi med ett koppel sköna damer och herrar i rollistan. Humorn kan möjligen vara lite torr emellanåt men helt klart sevärd. Betyget landar på en svag 4;a, dvs 4-
Rixn
2007-07-16
En film som håller än idag. Seller är som vanligt bra. Klart sevärd, även om det finns många andra som är bättre från samma tidsperiod.
tandersten
2007-06-06
Är vi inte fler som satt betyg på denna underhållande pärla? Sellers är lysande och Terry Thomas likaså. Flora karaktären blir man dock galen på...