2.8

Oss torpeder emellan

När tandläkaren Nicholas "Oz" Oseransky får en ny granne, gör han som alla goda grannar och går för att välkomna honom. Men Oz nya granne är knappast någon vanlig Svensson. Han är Jimmy "The Tulip" Tudedski - en beryktad yrkesmördare från Chicago, som efter att ha tjallat på sina gamla kollegor fått ny identitet och förflyttats till Oz idylliska lilla villasamhälle i Toronto. Och han räknar med lojala grannar...

Originaltitel The Whole Nine Yards
Regissör Jonathan Lynn
Manus Mitchell Kapner
Genre Komedi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Bruce Willis, Matthew Perry, Amanda Peet, Natasha Henstridge, Rosanna Arquette, Harland Williams, Kevin Pollak, Michael Clarke Duncan, Carmen Ferland, Serge Christianssens

Skapad 2019-11-09 av Anonym
Jag är ett stort fan av komediserien \"Vänner\" så därför var det roligt att se på Dvd-fodralet att Matthew Perry (Chandler Bing) medverkade - min favoritkaraktär i hela serien! Det var också...   Läs mer »

Starkbröl
2020-04-02
Inte så kul, bitvis ganska cringig, och med alltför lågt tempo. Peet är däremot jättebra.
Henkepedia
2018-01-06
En rolig film som överraskade stort.
2016-11-11
Helt okej film. Något mästerverk är det ju inte men den är i alla fall ganska rolig och underhållande. Stark 3:a.
vonadel
2016-08-06
Tycker detta är ett exempel på att tiden lite har runnit iväg från filmen. Minns att jag tyckte den var riktigt bra när jag såg den första gången. Ok, den är fortfarande helt ok, t o m så att jag höjer den ett snäpp nu medan jag skriver. Men jag vet inte, den känns gammal på något sätt..."out of date"... uj, vad tiden går... Men, den har ett antal roliga scener, framför allt med Perry. Skillnaden är att när det begav sig var det hysteriskt roligt, nu var det "bara" roligt. 6/10
Ful_fisk
2016-05-09
En bitterljuv och rolig pärla som fått lite för lite uppmärksamhet genom åren. Lite säregen med sitt hårda sinne för svart humor. Matthew Perry är enastående, och Bruce Willis utomordentligt underhållande. Även Amanda Peet, Kevin Pollack och Michael Clarke Duncan måste nämnas. En höjdarfilm!
picklessmulan
2015-01-31
En sevärd rulle med roligt manus och ett härligt slut. Bitvis lite väl fjantig men överlag rätt rolig och ett finurligt manus där storyn svängde många gånger och var omöjlig att förutse.
2014-10-26
Har paras Matthew Perry och Bruce Willis ihop. Perry som olycklig tandläkare och Willis som torped. Många roliga situationer och bra dialog. Alla skådisar överraskar och slutresultatet blir en riktigt bra komedi.
amonamarth
2013-11-23
Skrattade endast ett fåtal gånger och tycker det blev för rörigt men den funkar att kolla på.

2013-10-05
Nästan 4a!
XJR
2013-08-20
Lättsmält och rolig film. Kanske ingen höjdarrulle, men tillräckligt underhållande och med en del goda skratt. Yrkesmördarna har en skön inställning till tillvaron, och Peet's barnsliga förtjusning för torpeder är kul. Perry är klockren i rollen, och jag tycker att även Willis gör det bra, med glimten i ögat. Den korkade gangsterbossen och de lika korkade poliserna är kanske lite på gränsen, men det får duga. Svag 4.