2.5

Osterman Weekend

CIA-agenten Lawrence unga fru har blivit mördad, och när han förstår att CIA ligger bakom mordet bestämmer han sig för att ta en raffinerad hämnd.

Originaltitel Osterman Weekend
Regissör Sam Peckinpah
Manus Ian Masters, Alan Sharp, Robert Ludlum
Genre Action, Thriller, 80-tal
Skådespelare Rutger Hauer, John Hurt, Dennis Hopper, Chris Sarandon, Craig T Nelson, Meg Foster, Helen Shaver, Cassie Yates, Sandy McPeak, Burt Lancaster, Merete Van Kamp

2016-12-30
Underlig minst sagt och inte den Peckinpah jag är van att se. Extremt rörigt till en start och den tar egentligen inte fart förrän sista halvtimman. Lite snitsigt våld i slo-mo och en grymt bra casting räddar ändå det här från katastrof.
Raimo_1985
2016-02-10
En trea till den actionspäckade och spännande agentfilmen, en svag tvåa till mig som tittare. Inget att se om man är mosig i skallen. Kände mig mest dum och trög. Men ja, den kanske är rörig.

2014-12-09
litt bedre enn Telefon. +3.
ClintanTheKing
2013-10-18
Nja, en film under medel som inte var mycket att ha trots att castingen är bra.
Astrojacob
2013-05-16
Visst är den rörig och överdrivet våldsam, typiskt Peckinpah, men idag är den mest kul att se bara för raden av skådisar. Synnerligen svag men ändå Fyra.
Berniey
2013-01-16
Rörigt till max men trots det en riktigt spännande thriller!
Elmore
2011-11-07
Är ruskigt besviken på den här. Uselt manus och undermåliga insatser av normalt sett hyfsade skådespelare. Peckinpah, Hurt, Hopper, Hauer, Lancaster? Fattar helt enkelt inte hur det kunde bli såhär.

2011-10-04
Hade som fyra förut, det är en av mina favoritrullar, men när jag sist såg den kändes den alltför dammig.
LaszloKovacs
2010-08-01
Så här ser ett mästerverk ut. Peckinpah är en Picasso när han låter geniet blixtra fram i vad som kan verka som en j-a röra!
NoWireHangers
2010-06-30
Trots att jag läst boken nyligen hängde jag knappt med i handlingen. Manusförfattarna har gjort ett riktigt uselt jobb. Dessutom relativt taffliga action-scener i slow-motion som mest känns som om John Derek regisserat dem.