3.5

Otaku no video

Otaku är en benämning på sådana hängivna samlare att de aldrig lämnar sina hem. Detta handlar om en man som sjunker allt längre ner i Animeträsket och till slut blir lämnad av flickvännen och lägger av med sina studier. Väl nere på bottnen svär han att bli kungen över Otakus.

Originaltitel Otaku no bideo
Alternativ titel Fan's Video
Regissör Takeshi Mori
Manus Toshio Okada, Hiroyuki Yamaga
Genre Animerad, Komedi, Drama, Anime, 90-tal
Skådespelare Yuri Amano (röst), Kikuko Inoue (röst), Jun'ichi Kanemaru (röst), Masami Kikuchi (röst), Takako Kikuchi (röst), Yûko Kobayashi (röst), Rena Kurihara (röst), Tomoyuki Morikawa (röst), Shigeru Nakahara (röst), Akio Ôtsuka (röst), Toshiharu Sakurai (röst)

Kaysow
2007-12-29
Näst intill skaplig, med deprimerande och självdestruktiva live-segment.
ahkoila
2006-02-12
Helt underbar även om vissa sekvenser var något smärtsamt likt en själv ;)
@ngeldu$t
2006-02-04
Väldigt roande och underhållande. Både anime och "dokumentär" delarna håller hög kvalité och det är med en lättnadens suck som jag kan konstatera att jag har en bit kvar tills jag uppnår samma status som dessa Otaku ;) Men jag måste erkänna att jag känner igen mig lite.
Godzillasaurus
2006-01-15
Nördar av alla smaker borde också se den. Nörderi är universellt, och detta är deras American Graffiti(Sista natten med gänget).
Filmgalning
2005-05-09
En helt suverän fejkad dokumentär som alla Animegalningar bör se.