Other People

En kämpande komediförfattare, nyligen separerad och mitt i det värsta året av sitt liv, återvänder till Sacramento för att ta hand om sin döende mor.

Originaltitel Other People
Regissör Chris Kelly
Manus Chris Kelly
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jesse Plemons, Molly Shannon, Bradley Whitford, Maude Apatow, Madisen Beaty, John Early, Zach Woods, Josie Totah, June Squibb, Paul Dooley, Matt Walsh, Paula Pell, Kerri Kenney, Sophi Bairley, Kanoa Goo, Lennon Parham, Retta, D'Arcy Carden, Luke Sholl
Filmnummer 119990

mammene
2020-02-22
Inte så mycket komedi kanske, mer lågmäld humor med ett allvarligt tema. Kändes lite taffligt utfört, men det rullade på med olika situationer som kan uppstå i en familj. Så inte helt fel att tillbringa lite tid med.
2016-12-25
Känns svårt att dissa en film som inte direkt är dålig på något sätt. Den har ett fint melankoliskt tempo och många saker känns äkta. Eller hade känts äkta med lite bättre skådespeleri och finess i regin. Den har liksom inte riktigt starka karaktärer nog för att bära upp sig själv så blir mest bara småtråkig. Komedi känns generöst att kalla den, är ett drama.
Vigggo
2016-12-21
Fin och vemodig. Ger en bra bild av hur en cancerdrabbad familj kan se ut.
Kajanus
2016-12-12
Nedtonad, vacker, säker och enormt välspelad. Lämnar definitivt ett avtryck.
haajen
2016-12-04
En fin liten film med Justina Carrera som självklar höjdpunkt:)
Spidde
2016-09-10
Helt ok, men trots att manus, skådespel och regi är klart godkänt känns hela filmen lite slapp, menlös och loj. Går att se men lämnar inget direkt avtryck.