3.2

Our Souls at Night

Berättelsen om en änka och en änkling, Addie och Louis, som har levt nära varandra i flera år. Paret har nästan inte haft någon kontakt med varandra under alla dessa år, men allt förändras när Addie besöker sin granne och ger honom ett oväntat förslag.

Originaltitel Our Souls at Night
Regissör Ritesh Batra
Manus Scott Neustadter, Michael H Weber
Genre 2010-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Judy Greer, Jane Fonda, Robert Redford, Matthias Schoenaerts, Bruce Dern, Iain Armitage, Phyllis Somerville

StureStenhög
2019-01-28
Anspråkslöst på helt rätt sätt. Här finns inget behov av överdriven dramatik eller ansträngd humor, bara två människor som möts och får sina liv sammanvävda. Redford och Fonda är båda bra, och skildringen av småstadslivet känns genuin. Jag är glad att den här filmen fick vara precis så här, och kanske har Netflix en hoppingivande funktion att fylla där
mammene
2019-01-26
Så befriande och vackert gjort. Att "gamlingar" får ta plats i en hel film med dess livserfarenhet,och hur händelser har format dem, mycket bra gestaltat av två stjärnor som fortfarande har stilen. Att sedan bara låta deras liv rulla på i sakta mak, det älskar jag. Den amerikanska småstadsmiljön hjälper till att förhöja känslan. Jag bara njöt.
EvilNed
2018-05-09
Mysig, opretentiös och fin.
asasae
2017-11-14
Vacker film med två stora skådespelare, som visar en vacker kärlek och att kärlek och längtar inte har en åldersgräns.
idaho1981
2017-10-22
Härligt att se Fonda och Redford ihop igen. Det är verkligen två mästare som samarbetar. Väldigt fin, enkel och mänsklig historia som värmer. Stark trea eller svag fyra, får se vilket det blir.
supermancover
2017-10-09
Fonda är så himla trevlig. Precis så känns det.