1.5

Out for a Kill

Professor Robert Burns, expert på kinesiska antikviteter, får tillsammans med sin assistent Yi ett uppdrag i Kina som går ut på att värdera nyutgrävda jadestatyetter. Snart visar det sig dock att det är knarkhandlare som står bakom uppdraget, och professorn måste nu tillsammans med Yi fly innan knarkhandlarna gör sig av med alla vittnen. Tyvärr ger de inte upp, och Burns får snart anledning att hämnas...

Originaltitel Out for a Kill
Regissör Michael Oblowitz
Manus Dennis Dimster, Danny Lerner
Genre 2000-tal, Action, Kriminalare, Drama
Skådespelare Steven Seagal, Corey Johnson, Michelle Goh, Kata Dobó, M C Harvey, Elaine Tan

RichardEk
2013-07-27
Många av mina gamla hjältar tycks permanent ha flyttats ner i lågbudgetträsket, vanDamme, Lundgren, Lambert och Steven Seagal. Seagal har dessutom blivit fet, han är numera en två meter lång tjockis. Detta hade inte varit något problem ifall han utövat vanlig aikido (tvärtom faktiskt) men den version av aikido som gäller i filmer av detta slag bygger mycket mer på akrobatik. Eftersom Seagal inte är akrobatisk måste kampscenerna koreograferas för att försöka dölja detta (med klippning, stand-ins etc.). Det lyckas man inte med. Seagal borde hitta en actionstil han kan åldras med, och inte försöka imponera på 'kidsen'. Filmen då, stundtals häftig klippning men oförståelig berättelse där de narrativa segmenten inte hänger ihop.
Fäktaren
2012-01-23
men jösses, deta var absolut ett bottennapp i hans karriär. Dåliga vinklar på filmning, riktigt dåligt val av musik och tillfällen att spela den. Många av scenern var dessutom som hämtade ur en 70-tals skräckfilm och hör inte alls hemma i denna film.
picklessmulan
2011-06-13
Helt klart en av de sämsta filmer jag någonsin sett!!
NoWireHangers
2010-10-18
Dåliga skådisar, "coola" specialeffekter som mest framstår som löjliga och en totalt överflödig berättarröst av en bikaraktär, är några av ingredienserna i den här B-rullen, som dock - till skillnad från vissa Seagalfilmer - har en sammanhängande (om än klichéfylld) story och en del underhållande action. Den fyller sitt syfte som korkad B-action, vilket är mer än man kan säga om vissa andra av Seagals direkt-till-DVD-filmer.

2010-06-11
Efter att ha sett de första 10 minuterna förstår man hur sjukt dålig denna filmen är. Kolla på miniatyrvärlden de byggt :P. 1a.
dudson
2010-03-09
Njee..fy..Out for a Donout borde vara ett mera Passande namn på denna...
Setzer
2010-01-30
Kan ha god tro för många filmer men denna är ren dynga.Seagal är ju en duktig skådis o kampsportare men får man ett uselt manus och usla skådisar på köpet så blir det inte lätt.Inte äns om man heter Seagal.
FilmGuden
2009-06-09
En av Seagals roligare filmer. Dock inte en kalkon i klass med Belly of the Beast. Även om den bjöd på ett par rejäla skratt.
2008-06-23
Tom jag som ett tag avgudade fiskmåsen måste kapitulera och säga att detta är värsta dyngan

2008-03-15
Alltså...var ska man börja? Det här är en kandidat till Seagals sämsta och då är den per automatik en av världens sämsta filmer.