Out of the Ashes

Gisella Perl är en ungersk jude som sitter i koncentrationslägret Auschwitz. Där får hon uppleva de grymheter som dr. Mengele utsätter fångarna för. Gisella Perl är doktor och därför visar Mengele ett särskilt intresse för henne.

Originaltitel Out of the Ashes
Regissör Joseph Sargent
Manus Gisella Perl, Anne Meredith
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Jonathan Cake, Christine Lahti, Beau Bridges, Richard Crenna, Bruce Davison

Dream
2016-12-30
Den duger men inte mer! Denna film är nästan en försköning av vad som egentligen hände och det gillar jag inte, ska det göras en film av dessa monster då ska man ta med all fakta om vilket svin Dr Mengele var, annars tar inte historia förnekare det på allvar, finns bättre filmer angående förintelsen.
Djason
2013-11-25
Christine Lahti gör väl här sin livs roll som Dr Giselle Perl i Auschwitz kocentrationsläger. Filmen är bra men det känns som dom ändå kunde ha gjort den mer skitigare och råare för den där Mengele var ingen frisk individ.
ErnstBlofeld
2006-06-18
Mengele (alias Menke/Gregor osv osv) är ju köng!
NoWireHangers
2006-01-04
Började väldigt bra men blev lite väl klyschig mot slutet, annars hade den kunnat få en fyra.
ErnstBlofeld
2004-08-10
Jag kan varmt rekomendera denna film som visar vad Auschwitzs dödsängel Mengele pysslade med...