2.8

Out of Time

Matt Lee Whitlock, respekterad polischef i en liten stad i Florida, måste lösa ett otäckt dubbelmord där alla ledtrådar pekar mot honom själv. Nu måste han ligga steget före sina kollegor för att hitta mördaren innan han åker fast för ett brott han inte begått.

Originaltitel Out of Time
Regissör Carl Franklin
Manus David Collard
Genre Thriller, Mysterium, Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Denzel Washington, Eva Mendes, Sanaa Lathan, Dean Cain, Nora Dunn, Alex Carter, John Billingsley, Antoni Corone, Robert Baker, Terry Loughlin, Peggy Sheffield, Evelyn Brooks, Eric Hissom, James Murtaugh

Skapad 2019-12-08 av Kiril
Denzel Washington har aldrig varit en favorit hos mig. Han hamnar i samma kategori som Tom Hanks som en helylleskådespelare som spelar den ena hyvens grabben efter nästa som levererar moraliserande ...   Läs mer »

Raimo_1985
2019-05-06
Fånig men helt klart underhållande från början till slut!
2017-08-29
Det var förvisso ganska länge sen jag såg den nu men då tyckte jag den var väldigt bra i alla fall.
NoWireHangers
2016-09-02
En egentligen välgjord film men det hela känns mest... Njae... Det är för svårt att sympatisera med Denzel Washingtons karaktär som bara ställer till det för sig mer och mer hela tiden...
Dutch
2015-07-07
Denzel ligger med Stålmannens fruga och hamnar som väntat i trubbel.
2014-11-03
Inget nyskapande och en tillbakagång för Denzel Washington. Detta är inte kvalité utan b-film med kända skådespelare, tunt manus och riktigt dålig underhållning. 1+
GinNTonic
2014-09-30
En rätt så ordinär historia lyfts av nervigt foto och Denzels närvaro och når upp till en svag trea. Klart underhållande.
TexasX
2014-09-06
Förutsägbar med en del fyndiga vändningar ... och underhållande men glömms fort. Ok.
spielmitmir
2014-02-09
That\\'s what I\\'m talking about! Jag kanske är udda, men jag tycker Denzel gör sig allra bäst i såna här psykologiska rullar. Fint betyg av mig!
GrandMaster_E
2013-11-21
Börjar lugnt och intetsägande men utvecklas efter ca halvtimmen till en väldigt svettig och spännande historia där man sitter som på nålar...ifall man inte redan listat ut denna ganska (tyvärr) förutsägbara historia. Det hade kanske lyft lite om slutet inte hade varit såpass svagt. Jag gillar denna typ av film väldigt mycket dock och jag hoppas d på fler i samma genre med ess likt Denzel, men som kanske kan överraska lite mer.
Andreas_
2013-10-03
mycket underhållande och välspelad "krim-noir" spänning med en helt lysande Denzel Washington (som alltid) och en riktigt bra och övertygande Eva Mendes i huvudrollerna. Även en riktigt bra bi-roll av den gamle Dean Cain från gamla serien "Lois and Clark". Tyvärr har filmen ett ganska tamt slut och ett par detaljmissar här och var, och det är det enda som håller 5:an borta för min del, annars är detta en riktigt bra deckare med otroligt läckra Florida miljöer som jag kan rekommendera. En stark 4:a blir betyget!