1.9

Out of Towners

Farväl trista Ohio, äventyret kan börja. Henry och Nacy Clark, ett äkta pars vars känslor för varandra svalnat sedan länge. När deras yngsta dotter lämnar hemmet, får de väletablerade paret Clark från Mellanvästern chansen att flytta till New York och göra karriär. Världen står plötsligt öppen och allt kan hända. Och det kan man verkligen säga att det gör de närmaste 24 timmarna. Bagage och bokningar försvinner spårlöst. En stund av enskild äktenskaplig lycka blir till allmänt beskådande. En oförskämd hotelldirektör gör livet surt för dem och de blir jagade av en ilsken rottweilerhund.

Originaltitel The Out-of-Towners
Regissör Sam Weisman
Manus Marc Lawrence (II)
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Steve Martin, Goldie Hawn, John Cleese, Oliver Hudson, William Duell, Cynthia Nixon, Mark McKinney, Valerie Perri

2018-03-11
Gillar inte sådana här filmer....
Raimo_1985
2018-02-20
Fånig men rolig! :) Håller med föregående talare, filmen kunde ha varit gjord 1994, på ett bra sätt!
menschenfeind
2013-04-12
Hä hä. Trodde helt klart den var minst fem år äldre, på ett bra sätt. Blev glad av ljuset som var rätt fint, blänkte vackert i Martins silverhår.
Engravadlax
2013-04-12
Meh.
Carie
2009-11-29
Rikigt mysig!!
yrkeschaufföre
2009-11-15
Jag hade extremt låga förväntningar så det var en positiv överaskning. Hawn och Martin funkade utmärkt ihop och Cleese har ju vanan inne att spela hoteldirektör.
HerrOber
2008-03-11
cleese höjer till två
Wridmuld
2008-02-15
Mycket usel film. Stressig utan poäng. Saknar charm men är inte spännande. Uselt regisserad men saknar bra skådespeleri. Tråkig men utan poäng. Se inte!
KiXstacy
2007-07-28
Stundtals roande...
Bomkia
2007-06-09
Löjligt och ganska dumt, men den har sina stunder och en som vanligt underhållande John Cleese. 2a.