2.6

Outbreak - I farozonen

En mycket smittsam och dödlig virusepidemi har brutit ut i en liten stad i USA. Om den inte stoppas kan viruset bli ett hot mot hela landet. Överste Sam Daniel vid U.S. Army Medical Research Institute for Infectious Diseases och hans team skyndar till undsättning, men snart upptäcker de att situationen är värre än de trott.

Originaltitel Outbreak
Regissör Wolfgang Petersen
Manus Laurence Dworet, Robert Roy Pool
Genre Drama, Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Dustin Hoffman, Rene Russo, Morgan Freeman, Cuba Gooding Jr, Kevin Spacey, Donald Sutherland, Dale Dye, Patrick Dempsey, Daniel Chodos, Leland Hayward III, Kara Keough, Gina Menza, Zakes Mokae, Malick Bowens, Susan Lee Hoffman, J T Walsh

Hengman
2019-02-19
Inte bättre eller sämre än något annat skräp på teve. Trivsam 90-talsstämning.
92axha10
2018-02-25
Inte trolig och den försöker göra för mycket. Måste vi ha en uppenbar skurk. Kunde inte viruset få agera skurk i den här filmen. Sen så självklar måste det vara något slags superdupervirus dessutom.
pungsnigel
2018-01-19
Inte Hoffmans bästa direkt om vi säger så.

2017-10-01
Så herlig intelligensbefriende som bare amerikanske filmer kan være. Men den var hyggelig spennende og apekattene var jo bra. -3.
norenorama
2017-07-23
Kanske inte värd 5a egentligen men detta är en av de filmer jag kan kolla på med några års mellanrum och alltid verkligen gilla vilket få filmer tillåter. Härliga karaktärer, man tycker om att följa med dem om och om igen. Jo, den är fan värd 5a!
gjoob
2016-10-04
Spårar ur mot slutet, där den ena ologiska händelsen följer den andra, vilket drar ned betyget. Hyfsat underhållande ändå.
2016-03-25
Numera klassisk virusthriller som håller fint än idag. Kanske inte lika spännande som första gången jag såg den, men lika bra. Gedigen rollista, bra spänning och högt tempo.
2014-11-03
OUTBREAK är en mycket bra och tänkvärd film. Även om den beskriver en olycklig spridning av ett virus som utvecklar sig till ett luftburet dito är det skrämmande nog, för dagens terrorism kan mycket väl använda det som nästa stridsmedel. En grym rollista presenteras Dustin Hoffman, Rene Russo, Morgan Freeman, Donald Sutherland och Kevin Spacey.
myslas
2014-08-30
Inte utan logiska konstigheter och stapplig dialog men det är spännande nog för att man ska ignorera det mesta av det. Sista halvtimmen håller dock på att förstöra allting när saker och ting tar en helt galen vändning. Det drar ner betyget ett snäpp men det är ändå en helt ok film.
bytat
2014-08-28
många helikoptrar blir det.