1.7

Outcast

I 1200-talets Kina väljer en döende kejsare att ge tronen till sin yngsta son eftersom han anser att det är tid för fred och att den äldre sonen är för krigisk. Den äldre sonen blir vansinnig och tar livet av sin far och beskyller sin bror för mordet. Den yngre sonen och hans syster flyr staden och slår efter ett tag följe med en härdad europeisk korsriddare som begett sig österut.

Originaltitel Outcast
Alternativ titel Bai you ling chuan qi: Jue ming tao wang, Zui Hou De Zhanzheng
Regissör Nick Powell
Manus James Dormer
Genre Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Hayden Christensen, Nicolas Cage, Liu Yifei, Su Jia-Hang, Summer Jike, Andy On, Shi Liang, Byron Lawson, Fernando Chien, Simon Chin, Wei Xu, Zhao Lixin, Anoja Dias Bolt, Alaa Safi, Jawed El Berni, Kahina Carina

dudson
2019-11-09
Cage i sånna hära "historiska" dravell filmer är ett nöja att beskåda%) Först är han en riddare sedan nån slags hippie samurai med talsvårigheter haahaa... 1+
Johjt
2019-07-14
Cage gör en på tok för kort insats, hade förväntat mig mer av honom och vad är de för roll han har ens... Hayden Christensen är kanon och de bästa i filmen. Helt OK!
produr
2019-05-05
En tvåa på slak lina för det här var inte bra på många sätt
2018-07-15
Vissa saker är riktigt snygga och jag gillar stilen det blir med hipsterfrisyrerna som Engravadlax säger. Men filmen i sig är kass. Cage är horribelt dålig men Christensen tycker jag ändå gör ett hyfsat jobb i så kraftig motvind.
Engravadlax
2016-05-28
Cage och Christensen är helt bedrövliga. De anakronistiska hipsterfrisyrerna var en festlig detalj.
Murvel48
2016-05-20
Oj, vilken dålig film. Och sämst var Cage. Skönt att han inte var med så mycket.
Halofreak92swe
2016-04-19
Inte jättedålig men inte särskilt bra heller :P Cage är cool men har för lite screentime. Hayden är också helt okej. Lite löjliga karaktärer och förutsägbar story.
Howler19
2016-01-18
Inte alls tokigt. En film med bra produktionsvärde, snygga actionscener, och engagerande story som utspelar sig i trevliga kinesiska naturmiljöer. Därtill en riktigt bra Christensen i huvudrollen, möjligen med en lite märklig dialekt. Cage är inte i toppform däremot och det är också hans karaktär som är filmens svaga punkt. Den känns överflödig alternativt underutvecklad.
EvilNed
2015-12-08
Mer eller mindre samma story som Star Wars. Fast tråkigare.
SimonFrost
2015-11-22
Nick Cage er lige ved at trække filmen op på et 2 tal, men den er for elendig og Anakin Skywalker stinker, så den ender desværre på et 1 tal..