2.9

Outlaw King

Den skotska 1300-talsbanditen Robert The Bruce använder list och mod för att försöka besegra och slå tillbaka den avsevärt större och mer välrustade engelska armén.

Originaltitel Outlaw King
Regissör David Mackenzie
Manus David Mackenzie
Genre Action, Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Chris Pine, Aaron Taylor-Johnson, Florence Pugh, Billy Howle, Sam Spruell, Tony Curran, Callan Mulvey, James Cosmo, Stephen Dillane, Steven Cree, Alastair Mackenzie, Chris Fulton, Lorne MacFadyen, Jack Greenlees, Rebecca Robin, Stephen McCole

Supernaut
2019-08-13
Väldigt snygga kostymer, även om de tar en hel del kreativa friheter relativt historien. Storyn tar dessvärre enorma avsteg från verkligheten och gör intressant politisk historia om olika skurkar till ännu ett tröttsamt hjältenarrativ.
Golazo
2019-08-04
Det blir förstås omöjligt att inte jämföra med Braveheart - som är en mycket bättre film. Outlaw King har visserligen fina miljöer, men det stannar där. Jag saknar humor, färgfulla karaktärer och striderna är i underkant.
Engravadlax
2018-12-29
Det är inte Ridley Scott precis, men det är välspelat.
emilstjernholm
2018-11-21
Intressant motpol till Mel Gibsons hysteriska, uppskruvade historieskrivning i Braveheart. Hade gjort sig bättre på stor duk. Jag fastnar inte riktigt i storyn och är ingen större fan av Chris Pine.
Ghostface
2018-11-18
Välgjord och storslagen men det går lite för snabbt för att komma nära karaktärerna på samma sätt som i Braveheart som denna är svår att inte jämföra med. Helt klart över medel.
PeterTheW
2018-11-18
Det här gillade jag skarpt. Inte varit förjust i Pine innan, men tyckte han skötte sig bra här. Detta kan vara något av det härligaste Netflix producerat i filmväg, minus viss konstig klippning.
Qhorinhalfhand
2018-11-17
Det största problemet jag har med filmen är att den är väldigt förutsägbar och det känns som jag sett det här konseptet förut, annars är den mycket bra och snygg. Över förväntan.
basegbg
2018-11-15
Bra skådisar men dåligt manus, regi och hoppande klippning. Tyvärr inte särskilt bra, en b-film med a-skådisar.
AdamB-film
2018-11-14
Svag för denna typ av film så svårt att inte gilla det jag ser, men jag är förvånad över en ganska knepig klippning, och Chris Pine är väl sisådär i huvudrollen - men hans frisyr är nog värst! Hade kunnat bli så mkt bättre.
Solidus
2018-11-13
Även om det inte är officiellt, så gå det inte att låta bli att kalla den här filmen för en fristående fortsättning på sagan om Skottlands frihet. Detta är inte något negativt då produktionen är gjort med kvalitet. Fotot över Skottland är lika fint som i BRAVEHEART och Pine fungerar överraskande bra i huvudrollen. Episk och brutal skildring av Robert The Bruces kamp mot den engelska övermakten.