2.4

Outpost

En affärsman hyr en enhet legosoldater för att skydda honom på en resa till en bunker i ett krigshärjat Östeuropa. Väl på plats gör de en fasansfull upptäckt.

Originaltitel Outpost
Regissör Steve Barker
Manus Rae Brunton
Genre Action, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Ray Stevenson, Richard Brake, Julian Wadham, Paul Blair, Brett Fancy, Enoch Frost, Julian Rivett, Michael Smiley, Johnny Meres

Solidus
2016-01-17
Jag älskar upplägg som handlar om en grupp soldater ska bege sig till en bunker/stad/fabrik m.m. som man har tappat kontakt med. Tyvärr är 99% av filmerna i genren skit och "Outpost" är tyvärr inte ett undantag. Det är tröttsamt och det känns som att man har sett den här filmen förut eftersom den vågar inte vara annorlunda och den misslyckas att skapa karaktärer som jag bryr mig om. Dessutom var idén om odöda nazister rolig till en början när det var lite nytt, men inte längre. Jag spyr på filmen som har zombienazister, varulvsnazister, spöknazister och andra otäcka filmmonster korsat med elaka nazister. Bedrövlig skitfilm!
precious_death
2015-06-17
stämningen å skådisarna gör sitt, men eftersom i stort sett allt är snott från andra filmer och dessutom slutet känns en aning tvärt så når de inte godkänt
kervisch
2014-10-05
2 av 5. Funkar att se.
Kubrick
2014-01-15
Bra, tillför inte genren något stort, men lite iaf. Spännande och snyggt.
Noseman2005
2013-04-14
Jag menade tvåa.
Noseman2005
2013-04-14
Höll intresset uppe fram till det urusla slutet. Det räcker ändå till en svag, svag trea.
Screwface
2013-01-22
Skön stämning och bra skådespelare.
Mikael602
2013-01-07
Den var bra hela vägen till maskinen i slutet, då tappade den lite i handling och dialog.
Makta
2012-09-22
Tyckte denna var bättre än dess föregångare T.E.X The Bunker. Dock har den sina skavanker men den får en 3a.
Rele
2012-04-21
En lika "bra" film som The Bunker. Jag ger en tvåa.