2.6

Outside Providence

Det är i mitten av 1970-talet. Tonåringen och dagdrivaren Tim Dunphy lever i en håla med sin retlige och trångsynte far, sin rullstolsburne yngre bror Jackie och deras enögde och trebente hund. Livet förändras radikalt för Tim när han, efter att ha hamnat i trubbel en gång för mycket, skickas till en specialskola. Där träffar han nya människor och får en ny syn på livet och sig själv.

Originaltitel Outside Providence
Regissör Michael Corrente
Manus Bobby Farrelly, Michael Corrente, Peter Farrelly
Genre Komedi, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Alec Baldwin, George Wendt, Shawn Hatosy, Amy Smart, Tommy Bone, Timothy Crowe, Gabriel Mann, Richard Jenkins, Jack Ferver

Fermis
2009-07-23
faktiskt ganska bra
NoWireHangers
2009-03-22
Med tanke på att bröderna Farrelly skrivit manus är filmen lite annorlunda än jag väntat mig. Det var inte den typen av komedi som jag förknippar med dem utan mer en dramakomedi. Ganska trevlig film dock.
Bomkia
2007-11-04
Total slackerrulle som funkar på en söndagsförmiddag. 3-
Gialloblu
2007-10-07
Amy Smart, filmens behållning borde stå med bland skådespelarna.
Gialloblu
2007-10-07
Funkar, har sina bra bitar.. bara man inte har för höga förväntningar. Tycker om filmer som utspelar sig norr om New York, det räddar tvåan.
tjej89
2007-05-11
jag har sett den här filmen men kommer inte ihåg ett smack av den så att den kunde ju inte vart speciellt uppseendeväckande
Absinth_Minded
2007-04-21
Helt fenomenal film. Underfundigheter gömda bakom det hjärndöda. "Drugs" brev till Dunph och uppläsningen av detta är ett stycke filmhistoria.
somnombulance
2005-09-22
Jag ska köpa en star-map när jag är i LA så att jag kan leta upp Michael Corrente och hans sinneslösa kompisar och skalla dem tills de ber om ursäkt för att de gjorde den här filmen, och letar upp och bränner varenda existerande exemplar av den.
Pechvogel
2005-09-22
det är ett rent påhopp att FT satte en trea på denna åt mej....HÄDELSE I TELL YOUU!! gabbe: LÄTT att vi ska skalla ALLA som har varit med och skapat detta hemska, tom de som vart nära inspelningsplatsen skall skallas.....
Janozh
2005-04-09