2.7

Overlord

Dagen före landstigningen i Normandie släpps en grupp amerikanska fallskärmsjägare ned bakom fiendelinjen för att utföra ett uppdrag som är avgörande för invasionens framgång. Men när de närmar sig sitt mål, en naziockuperad by, börjar de ana att det är mer än en vanlig militäroperation på gång i det lilla samhället.

Originaltitel Overlord
Regissör Julius Avery
Manus Billy Ray, Mark L Smith
Genre Action, Krig, Mysterium, Science Fiction, Skräck, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Jovan Adepo, Wyatt Russell, Mathilde Ollivier, Pilou Asbæk, John Magaro, Iain De Caestecker, Jacob Anderson, Dominic Applewhite, Gianny Taufer, Joseph Quinn, Bokeem Woodbine, Erich Redman, Mark McKenna, Hayley Carmichael, Marc Rissmann

2019-09-16
Jaja, mixa ihop en sedvanligt krigsrulle med The Thing och en skvätt Resident Evil så får man Overlord. Nazisterna är superonda och alla andra är hjältar i denna ändå rätt underhållande våldsorgie. Serietidningsaction.
Adoniram
2019-07-18
Har vi sett det förut? Ja, och så mycket bättre.
amam
2019-03-08
Tyskarna skjuter sämre än stormtroopers, jättetrögt tempo och monstermutanterna kommer för lite och för sent. Ganska tråkig egentligen.
precious_death
2019-03-04
...propaganda?? Vart kom det ifrån?
gustaw
2019-02-28
Multikulti propaganda! Plus att man bytte ut hakkors mot någon konstigt symbol. Tur man gick inte på bio :/
2019-02-26
Oväntat bra! Jag har hört mycket prat om den här men kände mig väldigt skeptisk. Men den lyckas hålla ett tempo och en ton som funkar väldigt bra. Grymt underhållande med snygga effekter och en klassisk setting med Nazister och hemliga experiment. Jag gillade det, det är ju ingenting som verkligen lyfter men en stabil och riktigt underhållande trea är det absolut. Jag tycker skådisarna lyckas hålla en riktigt bra balans och levererar bra prestationer som gör att filmen känns mer realistisk än den borde. Snygg balanserat.
Djason
2019-02-19
Som en annan skrev här. Känns som en filmatisering av Wolfenstein. Tycker filmen var underhållande om man tager för vad den är. Har en hel del sköna gorescener.
Makta
2019-02-15
Hollywood action med kass story? Vad förväntade man sig egentligen?
haajen
2019-02-08
Sträcker mig till en svag trea då filmen börjar bra men sedan blir den bara sämre och sämre. Karaktärerna beter sig idiotiskt och huvudskurken maler och maler istället för att slakta motståndet.
Engravadlax
2019-02-06
En del av skådespelarna kan göra en tidsenlig rolltolkning, resten kan inte det utan verkar bara spela sig själva; kontrasten mellan dessa sabbar immersionen mer än om alla hade tillhört den senare gruppen. Manus vacklar. Bokeem Woodbine är med för lite.