2.4

Oxford Blues

Nick är en snygg, framfusig, ung amerikan som drömmer om den vackra, aristokratiska Lady Victoria. När han får reda på att hon studerar vid universitetet i Oxford lyckas han ta sig dit, men Lady Victoria har redan en pojkvän.

Originaltitel Oxford Blues
Regissör Robert Boris
Manus Robert Boris
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Ally Sheedy, Rob Lowe, Amanda Pays, Julian Sands, Julian Firth, Alan Howard, Gail Strickland, Michael Gough, Aubrey Morris, Cary Elwes, Bruce Payne

Paramis
2015-11-17
Absolut en dold pärla från 80talet. Ally Sheedy är socketsöt. Kul och lite annorlunda av sig. Jag gillar även Julian Sands karaktär. Rob Lowes dans i slutet va asgarv.
Ondskapt
2012-04-15
En purung och läcker Rob Lowe lallar runt på Oxford och försöker bli ihop med en snobbig engelsk brutta. Supersöta Ally Sheedy hänkar på och det bjuds på roddträning, bra musik, fräna kläder och lite härligt pinsamma situationer. Är man såld på 80-talet går det inte ogilla den här.
2011-11-30
Den här passerar bra i 80-talets komediträsk. Smårolig med lite allvar på sidan i högfärdiga engelska skolmiljöer.
LuxLisbon2
2011-10-13
Homoerotik (dold), anglofili, obesvarad kärlek, en knappt tjugoårig Rob Lowe, en sugar mommy, unga män som frustar och stönar (rodd), het kille i kilt... listan kan göras lång till varför filmen ifråga faller mig på läppen.
ezeikel
2005-03-29
läcker rulle, men inte särskilt djup
Gemmelina
2003-07-30
Den här filmen är härlig men lite 80-tal andas den nog allt. En härlig fantastisk men mycket engelsk historia.