2.4

P2

En karriärsdriven affärskvinna förföljs av en psykopat till säkerhetsvakt efter att hon blivit inlåst i ett parkeringsgarage på julafton.

Originaltitel P2
Regissör Franck Khalfoun
Manus Alexandre Aja, Franck Khalfoun, Grégory Levasseur
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Wes Bentley, Rachel Nichols, Grace Lynn Kung, Paul Sun-Hyung Lee, Simon Reynolds

Lotso
2017-12-17
I sin helhet är P2 en otroligt simpel film. Till en början fungerar filmen med sin simpla handling. Men ju mer in i filmen man kommer. Desto mer igenkänning blir det. Det blir mycket av samma kaka, där filmen repeterar sig. Den lyckas aldrig hålla någon större gnista av underhållning heller. Då den tas för allvarligt, vilket blir en udda kontrast med Wes Bentleys skådespel. Det hela är som en enda utdragen katt & mus lek, som aldrig tar slut.
2016-10-16
Väldigt spännande film med bra skådespelare.
Dobegirl
2013-04-05
Ok men inte mer....
Jensen90
2013-02-07
I am alone, I am always alone. Stabil film. Bra skådisar. Bra manus.
Amour
2013-01-31
2.5, når inte hela vägen fram. Lite för förutsägbar.
QTarantino
2013-01-04
En av de sämsta filmer jag sett på länge.
kervisch
2012-12-10
Godkänd
haajen
2012-11-04
En svag trea till en film som lyckas göra förvånansvärt mycket med utrymme och antal karaktärer, helt ok spänning. Här finns dock flera svagheter, den största är väl Bentley som INTE spelar bra.
dudson
2012-06-24
Vadå fri parkering=) håller förvånads värt bra med läbbig stämmning och krypande terror för att enbart utspelas i ett jävla garage..
Premium
2012-06-17
Klassiskt recept som smakade gott.