1.8

På djupt vatten

Terrorister har hjärntvättat CIA-agenter att mörda en ambassadör. Chris Cody släpps ut ur fängelset för att stoppa dem.

Originaltitel Submerged
Regissör Anthony Hickox
Manus Anthony Hickox, Paul de Souza
Genre Action, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Steven Seagal, Christine Adams, Vinnie Jones, Nick Brimble, Gary Daniels, Jonas Talkington, William Hope, Alison King, Ross McCall

Robkiller
2016-12-03
Östeuropeisk lågbudgetaction med Seagal... ologisk handling, risig produktion och dåliga skådespelare, men bjuder trots allt på en del underhållning. Får duga för stunden.
TheHorrorfan
2015-07-31
Ganska tråkig och meningslös action film. Svag 2a.
RichardEk
2013-07-22
Ganska bedrövlig actionrulle i någon slags X och Y stil, en osannolik soppa där Seagal och skurkarna springer runt på en ubåt stor som ett varuhus. Ett osammanhängande manus och en hafsig klippning. Dialogen med den kvinnliga motspelaren är hemsk. Seagal har dissats mycket för att han är tjock, men aikido, "fet mans budo", fungerar utmärkt ändå. Mer aikido och mindre akrobati, så kan han åldras med värdighet som actionskådespelare.
7echnoid
2010-12-23
Sjukt dålig film. Den är en av de filmer som är så fruktansvärt dålig att den blir underhållande just pga detta. Uruselt skådespeleri och one liners som man hört hundratals gånger förut. En rätt så rörig story, alldeles för dåliga specialeffekter.... det är bara att inse. Filmen är kass, men den är på något sätt ändå underhållande. -- En rolig grej i filmen är dock när man ger en liten vink till The Matrix i en actionscen som har allt för många likheter för att det ska kunna vara annat än taget därifrån :)
dudson
2010-08-31
Ja Både storyn och sigge är verkligen på Djupt vatten här=) Scenen med pansar-vagnen är bara för Usel att ta på allvar...Ja som hela filmen då rå Haha....En sigge-rulle som borde lämnats på havets -botten likt Titanic....

2010-06-13
Inte helt superdupervärdelös, Seagal har gjort sämre Ticker, The Foreigner ex. Men den undgår ändå inte min 1a.
mikaelsvensson
2009-12-12
Jag har inte sett många Seagal-filmer men det här måste ju vara en av de sämsta han någonsin gjort, eller kan det bli sämre än så här? I vilket fall som helst så är det sådana här filmer som gör att man förstår varför bra action-filmer kostar över en miljard kronor att producera -- man får helt enkelt vad man betalar för och i det här fallet har man uppenbarligen inte betalat tillräckligt.
Zarniwoop
2009-11-22
På något sätt var det en upplevelse att se denna totala sörja. Hamnar lätt på top 5 sämsta jag någonsin sett.
Ramza
2009-11-02
Steaven Seagal, Gary Daniels och Vinnie Jones. Bara charmen av att se dom på TVn räddar den här soppan från att vara totalt genomusel.
Sankt
2009-10-28
Går inte att se hela filmen även om man anstränger sig till det yttersta. Lidandet blir för stort.