3.2

På heder och samvete

Överste Nathan Jessup är beredd att göra allt för att rädda ansiktet i en rättegång om en ung sergeants död. Advokat Daniel Kaffee ger sig inte förrän sanningen uppdagats och rättvisa har skipats.

Originaltitel A Few Good Men
Regissör Rob Reiner
Manus Aaron Sorkin
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jack Nicholson, Tom Cruise, Demi Moore, Kevin Bacon, Kiefer Sutherland, Xander Berkeley, Kevin Pollak, Matt Craven, Christopher Guest, James Marshall, Noah Wyle, J T Walsh, J A Preston, John M Jackson, Wolfgang Bodison, Cuba Gooding Jr

2021-09-20
Filmen var väl lite väl seg för min smak...
Starlette
2021-05-06
Bra film, med lite spänning. Tom Cruise lyfter hela filmen. Hade glömt vilken bra skådis han är, och sjukt snygg var han också.
Zok
2020-11-04
Håller mycket bra fortfarande.
dudson
2019-06-16
Magnifikt samspel mellan Cruise & Jack N. Det är verkligen det som filmen briljerar med! Älskar åxå det lugna tempot som filmen har. Inte ofta man stöter på det i dagens film utbud. 3+
2016-11-11
Hur har så många bra skådespelare lyckats hamna i en så här pass seg och tråkig film utan handling?

2016-01-10
Bra film. Her er det handlingen og ikke skuespillerne som bærer filmen. Ja det skulle være Nicolson da.
Sunken25
2016-01-05
You cant handle the truth !! En bra rättegegångsfilm som bara underhåller en rakt av, mer behövs inte. 7.7/10
ergopliroforia
2015-09-26
Du har ärkefascisterna på en sida, deras hjärndöda bödlar på en annan och systemet som göder dem på en tredje. Vilka hejar du på?
AlbinWesley
2015-07-25
Jomenvisst, bra rättegångsdrama med vändningarna på de rätta ställena.
MaxMackan
2015-06-19
Är helt engagerande från första till sista bildruta. Är helt enkelt riktigt kompetent hantverk med imponerande dialog. Saknar bara det lilla extra...