3.2

På liv och död

Sally Jones är en lärarinna i en liten skola på den australiska landsbygden. Hon och eleverna blir kidnappade av fyra maskerade bankrånare, som stänger in eleverna och läraren i en grotta.

Originaltitel Fortress
Regissör Arch Nicholson
Manus Everett De Roche
Genre Action, Thriller, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Rachel Ward, Sean Garlick, Marc Gray, Bradley Meehan, Rebecca Riggs, Beth Buchanan, Asher Keddie, Anna Crawford, Richard Terrill, Vernon Wells, Peter Hehir, David Bradshaw, Roger Stephen

Skapad 2019-12-15 av OffTheGround
\"What do they think we are, a bunch of kids?\...   Läs mer »

2021-01-29
Balansen mellan familjevänligt och brutalt våld lyckas de inte hitta här - vilket är positivt. För detta var ingen gullig äventyrsfilm. Småspännande hela vägen och trivsam överlag även om vissa av ungarna var rätt enerverande.
2018-03-07
Älskar den här lite anonyma filmen är jäkligt glad att jag har den!!!
2015-01-28
En lättittad äventyrsthriller där handlingen går framåt och det förekommer en del våldsamma inslag. För att vara en tv-film är den skapligt filmad. Jag stör mig däremot på att det ständigt brister i trovärdighet och känns tillrättalagt, samtidigt som skådespelarna är dåliga. Den är inte heller särskilt rolig, om man försöker se den som en parodi. Däremot kan jag tänka mig att den faller yngre ungdomar väl i smaken.
craptastic
2012-06-25
Okej terrorrulle med fräcka kidnappare. Mycket tv produktion över det hela och blir lite väl ungdomsäventyr ibland.
2010-07-17
Väldigt okonventionell film. Kontrasten mellan "äventyrsfilm för (nästan) hela familjen" och "brutal våldsfilm" gör att man som tittare aldrig kan slappna av helt och hållet. Tankarna går även till "Flugornas herre", även om "På liv och död" inte har något större djup. (9-/15)
Kriffot
2010-04-27
Härligt brutalt mot slutet, men för mycket skolutflyckt!
ShoebratOla
2010-04-26
Förvånansvärt bra skådespeleri. Dock rätt seg och tråkig om man är vuxen och för brutal för att passa som barnfilm. Man kan ju fundera på vem som egentligen är målgruppen. De goa, brutala barnen och det oväntade slutet gör det ändå hyfsat sevärt.
Harkaiden
2009-07-31
Kanske bara är jag, men jag tyckte inte den var så speciell. Förutom musiken, som var kanon.
soad_87
2009-06-02
Såg den på tv för kanske 10 år sedan, minns att jag tyckte den var jättebra! Vill se igen!
wenander
2007-08-15
såg om den för ett tag sen och visst det var inte lika intensiv stämmning men den är bra, och faktiskt aningen brutalare än jag mindes på sina ställen