3.4

På mina läppar

Carla Bhem är en ung kvinna i 30-årsåldern med en medelmåttig hälsa och hörapparat. Hon är missnöjd med den avsaknad av hänsyn som hennes arbetsgivare vid Sédim, en mäklarfirma, visar henne. Då Paul Angéli blir anställd förändras allting i Carlas liv. Paul är 25 år gammal, ganska snygg, men har absolut ingen erfarenhet av fastighetsförsäljning. Mellan dessa två mycket olika personer uppstår en kärlekshistoria.

Originaltitel Sur mes lèvres
Alternativ titel Read My Lips
Regissör Jacques Audiard
Manus Jacques Audiard, Tonino Benacquista
Genre Romantik, Kriminalare, Thriller, Drama, 2000-tal
Skådespelare Vincent Cassel, Olivier Gourmet, Emmanuelle Devos, Olivier Perrier, Olivia Bonamy, Bernard Alane, Céline Samie, Pierre Diot, François Loriquet, Serge Onteniente, David Saracino, Christophe Vandevelde

SantaClaus
2014-01-04
I sig är jag inte särskilt såld på storyn. Efter filmens första halvtimme uppenbarar sgi filmen som en rätt klassisk kuppfilm med visserligen oklassiska huvudpersoner. Och det var väl det som lyckades hålla mig greppad.
Petterror
2013-07-05
Hyffsat foto och historia, men kändes lite för seg!
Idar
2010-03-26
over gjennomsnitlig ved alle henseende.
#54
2009-05-03
Inte alls så seriös som jag väntade mig, men bra.
Czechflash
2008-03-08
Stark trea eller svag fyra, svårt att bestämma mig. Men då jag ändå gillade den och den fick mig att känna något blir det det högre. Ett plus för musiken som oftast var riktigt bra.
monsterpop
2006-09-06
"ung kvinna i 30-årsåldern" - tautologi eller oxymoron? väldigt roligt i kombination med det lyteskomiska inslaget, är det iallafall.
Moonlighting
2006-07-19
Starka karaktärer i denna lågmälda men intensiva dramathriller känsligt regisserad av Jacques Audiard, en stor talang med enorm fingertoppskänsla.
kungafsalt
2006-03-23
Snyggt bildutsnitt och koola tidsklipp..... (skål!)
Andy_B
2005-09-11