3.2

På tal om Afrodite

Lenny och Amanda är gifta. Under en middag med några vänner berättar Amanda att hon funderar på att adoptera ett barn. Naturligtvis blir det som Amanda vill. Men vilka är egentligen pojkens riktiga föräldrar?

Originaltitel Mighty Aphrodite
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Woody Allen, Helena Bonham Carter, Mira Sorvino, Jimmy McQuaid, Michael Rapaport, Peter Weller, Dan Moran, Jack Warden, Steven Randazzo, J Smith-Cameron, Claire Bloom, F Murray Abraham, Olympia Dukakis, David Ogden Stiers, Danielle Ferland

Albion
2016-08-16
En standard-Woody på 90-talet innebar i princip alltid en mycket underhållande film, så även denna gång. Idén kring adoptionen och nyfikenheten kring bakomliggande omständigheter känns som klippt och skuren för Woody Allen och han gör det hela till en skön komedi. Bra skådespel från Sorvino förstås men jag gillar också Bonham Carter i denna. Flirten med det grekiska dramat fungerar också bra. Betyget blir en 4;a
2015-05-22
Typisk Woody Allen-film utan jättemycket inslag att få den att sticka ut, utöver Mia Sorvinos superba insats. Det är välgjort, bra skådespelat och snyggt i vanlig ordning, men storyn saknar något. Ganska menlös, men den fina början och det fina slutet lyckas ändå höja helheten till en svag trea. Sevärd, men mest bara ifall man är ett Allen-fan.
2014-12-06
Denna film måste väl räknas till Woody Allens "lättviktare" på det sätt att den inte skapar så mycket eftertänksamhet utan är helt enkelt "bara" underhållande. Det som man minns mest efter denna film är Mira Sorvinos sköna roll som hon gör riktigt bra, så bra att hon tog hem Oscarn för bästa kvinnliga biroll. 3+
Darn
2014-08-13
Har svårt att hitta någonting som ger eller säger någonting. Det mesta är bara så intetsägande, det smått hoppiga upplägget likaså. Det enda roliga och mysiga är att "Walkin\\' my way back home" spelas på ett piano i bakgrunden i en av filmens scener.
Dele
2014-02-23
Mira Sorvino är mycket bra i denna lekfulla och under ytan ändå varma komedi av Allen, där effektfullt användande av detaljer kring de olika karaktärerna bjuder på många skratt.
Gigi1943
2013-12-20
Gud vad jag är trött på W. Allen.
BarryHero
2013-12-06
Forsta halvan riktigt bra. Andra tappade den helt. Fattade inte vad Woodys karaktar hade for motiv for att vara sa pass engagerad och klantig och Rapaport var val sadar. Overlag ok film Mira riktigt bra.
sawa
2012-08-09
Inte så illa.
sirkurt
2012-06-10
Antagligen den sämsta Woody Allenfilmen jag har sett. Den känns otroligt billig för att vara honom och slarvigt gjord, ganska töntig också.
hsimpson
2012-03-17
Medioker. Helt klart bland Allens sämre filmer, även om det är lite småkul med kören och siaren.