2.6

Pacific Rim

När stora monster steg upp från haven inleddes ett krig som kostade miljontals liv. För att bekämpa dessa Kaijus skapade man jättelika robotar, så kallade Jaegers, som styrs av två piloter. Men även dessa hade problem med de hänsynslösa Kaijus. På gränsen till ett förödande nederlag vänder man sig till två osannolika hjältar: en före detta pilot och en ung tjej är plötsligt mänsklighetens sista hopp inför den stundande apokalypsen.

Originaltitel Pacific Rim
Regissör Guillermo del Toro
Manus Travis Beacham, Guillermo del Toro
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Charlie Hunnam, Idris Elba, Rinko Kikuchi, Charlie Day, Max Martini, Burn Gorman, Clifton Collins Jr, Robert Kazinsky, Ron Perlman, Diego Klattenhoff, David Fox, Robert Maillet, Heather Doerksen, Mana Ashida, Santiago Segura, Brad William Henke

Skapad 2019-11-01 av claudiomarino
När jag först läste att Guillermo del Toro lagt ner idéen om att filmatisera H.P Lovecrafts At the Mountains of Madness blev jag riktigt besviken. Sen såg jag den första trailern till Pacific Ri...   Läs mer »

Rele
2019-06-21
En dålig film med mycket action. Några duktiga skådespelare höjer betyget till en tvåa.
cosinusfi
2018-08-13
Underhållande och faktiskt lite engagerande. Höjde från 2a efter att sett olm den
Sarlac
2017-10-18
Den dög men actionen var rätt tråkig och för mörk så man såg inte alltid.
karlmats
2016-07-06
Jag kanske är snäll nu men jag gillade grundidén och även om det i slutändan inte var så mycket minnesvärt med denna så var ju iaf underhållen större delen av tiden. Många korkade scener och även om fightscenerna är för långa så kan jag leva med dem. Frågan är ju om det här verkligen är bästa sättet att göra sig av med de här abren till monster, att ge dem en käftsmäll med en gigantisk robot känns ändå lite otympligt, men å andra sidan, vad fan skulle man göra då? Räcker till en svag 3a, hade trots allt betydligt lägre förväntningar än så här baserat på trailern.
Robsev
2016-06-16
1.5 Korkade idéer, dåligt skådespeleri, fantastiskt stora misstag som förstörde hela filmen totalt för mig.
Jamesa
2016-05-05
Underhållande för stunden och riktigt sjyst visuellt. Ligger väl emellan ok och bra, men känner mig generös just nu.
vetegrodd
2016-04-11
Det goa med denna är att den inte försöker vara något annat än vad den är. Jag visste att jag inte skulle ha förhoppningar, men det visste filmen också, så scener och dialoger levererar det dom ska, inte för seriöst men ändå med eftertryck, samtidigt som man göder på med ett lättsmält cheesy soundtrack (låter mer som häftiga melodier snarare än ett soundtrack för att skapa specific atmosfär i scener). Handlingen är enkel och typisk, fast lyckas ändå vara så meddryckande att man kollar vidare (man väntar igenom reklamen för att se vad som skall hända). Fightingscenerna är over the top, robotar och monster är så stora så man knappt kan relatera, det blir nästan jobbigt att kolla tillslut då man har svårt att fattar vad som händer, allt e bara total förstörelse haha. Denna filmen har bra underhållningsvärde medans man tittar på den, men nu efteråt när man tänker på den så börjar man redan att tröttna, det finns inte mycket att hämta mer än den lättkonsumerade ytan som presenterades, bra stämning men kommer antagligen inte att se igen.
Murvel48
2016-01-30
En kalkonrulle med visst underhållnibgsvärde men tvåan är svag.
JanneN
2016-01-29
Jag undrar vem som kan ge betyg till en film efter "5 långa" minuter? Men det kanske var en kortfilm som varade 2 timmar och 15 minuter. Det måste vara förklaringen!
Portugallien
2015-08-29