2.2

Pacific Rim: Uprising

Den rebelliske Jake Pentecost, en gång en lovande Jaeger-pilot vars far offrade sitt liv för att säkra mänsklighetens seger mot de monstruösa ?Kaiju?, har övergett sin utbildning och istället hamnat i kriminella kretsar. Men när jorden åter hotas av undergång, får Jake en ny chans att leva upp till sin fars rykte genom att ansluta sig till en modig ny generation piloter som vuxit upp i skuggan av kriget.

Originaltitel Pacific Rim: Uprising
Alternativ titel Pacific Rim 2
Regissör Steven S DeKnight
Manus Steven S DeKnight, Emily Carmichael, TS Nowlin, Kira Snyder
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare John Boyega, Scott Eastwood, Cailee Spaeny, Burn Gorman, Charlie Day, Jing Tian, Zhang Jin, Adria Arjona, Rinko Kikuchi, Karan Brar, Wesley Wong, Ivanna Sakhno, Mackenyu, Lily Ji, Shyrley Rodriguez, Rahart Adams, Levi Meaden, Dustin Clare

JPerlie
2020-06-16
Det enda som var bra i den första var enorma robotar som slogs mot enorma aliens. Den här är så mycket mer och dom slängde även in bättre skådespelartalang och flera bad ass kvinnor. Älskade den! Men se det för vad det är.
StureStenhög
2020-03-22
Aningen mindre dålig än första filmen ändå. Den här är lite mer lättsam i tonen, förvisso på ett sätt som mest gör den fånig, men det gör den också lite mindre tråkig. Jag tycker dock fortfarande att det är stentrist med cgi-robotar som pucklar på varandra, men den här gången ser man åtminstone vad som händer, även om det känns som en klen tröst. Jag kommer inte ifrån att underhållningsvärdet är väldigt lågt för en film vars enda ambition är att vara underhållande
2020-01-19
Ett av alla Kinasamarbeten som dykt upp på sistone, men den här känns kinesisk rakt igenom. Det kraschar och smäller en stund och som hjärndöd underhållning funkar den hyfsat. Dock betydligt sämre än föregångaren.
jezebel
2019-10-31
En helt vanlig dålig film. I princip varannan kommentar här menar att filmen är "underhållande". Är underhållen det samma som att inte sitta och glo på Fråga doktorn? I så fall ja.
RichardEk
2019-08-15
Någonstans misstänkte jag att denna uppföljare skulle vara långt från den relativt underhållande föregångaren ... och jag hade rätt. Filmens ton är barnslig fast temat är total förstörelse, och dialogen är därefter. Den suggestiva stämningen och visuella estetiken från första filmen saknas självklart också.
Christofer
2019-05-21
Byggnader som demoleras om och om igen av stora robotar och monster. Gääääsp. Jag visste ju att det var en ren barnfilm så jag har ju bara mig själv att skylla som valde att titta, men hjälp så dåligt skrivet manuset var dessutom. Trött CGI och riktigt platt upplösning.
Djason
2019-04-16
Dumt men ändå underhållande och snyggt gjort.
karlmats
2018-12-30
En ganska typisk uppföljare det här med mer än några drag av Transformers och Power Rangers. Jag gillade första filmen, den kändes ändå ganska ny och kul i sin presentation av sin världsbild och Del Toro är ju alltid en spännande regissör när det kommer till kreativa visuella skapelser. Gillar man inte första filmen är det bara att hålla sig borta från den här. PR: Uprising börjar ganska lovande med en charmig Boyega i huvudrollen och en yta som känns ganska påkostad. Det här är väl också ett ganska bra exempel på hur man kan inkorporera kineserna i sina blockbusters, Pacific Rim gick oväntat bra i Kina och därför får de vara med och producera uppföljaren. Istället för att smyga med det så slår man på stora trumman med flera kineser i framträdande roller, Tsingtao i kylen etc. och det känns ändå mer ärligt än när man låtsas som att man inte får sina checkar från Beijing. Storyn hafsas fram och den är väl inte så mycket att hänga i julgranen egentligen, det är robotslagsmålen folk är här för, och då kan man nog lika gärna se första filmen istället. Day och Gorman är roliga bifigurer ändå och nog har jag sett sämre. Tyvärr faller väl filmen sönder lite andra halvan och det blir till slut svårt att motivera något högre än en stark 2a även om jag ganska länge hade förhoppningarna kvar.
foppa99
2018-08-29
För mig funkar det, lite iaf
cosinusfi
2018-08-13
Mycket svag tvåa som blev en etta. Förstår varför den gick direkt till stream.