3.1

Padre Nuestro

En ung mexikansk pojke tar sig in illegalt i USA för att söka efter fadern han aldrig har träffat. På vägen dit blir hans identitet stulen av en annan immigrant som försöker ta del av faderns förmögenhet.

Originaltitel Padre Nuestro
Regissör Christopher Zalla
Manus Christopher Zalla
Genre 2000-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Jesús Ochoa, Armando Hernández, Jorge Adrián Espíndola, Paola Mendoza

Bumpeman
2008-07-29
En okej film men för mig känns det lite väl grym men säkert nära verkligheten på många sätt. Det tar sig rejält mot slutet.
Kyano
2007-11-25
Det är bara en historia och inget mer, dessutom är historien ganska gjord och medioker. Inget anmärkningsvärt manus, inget direkt samspel skådespelarna emellan, inget spektakulärt soundtrack, ingen nämnvärd poäng. Det är på det hela taget en ganska meningslös skapelse.
GerrardOlo
2007-11-19
ond/god i svåra situationer som möjligör nya tankesätt hos människorna. Välspelat och engagerat med ett riktigt bra slut.
Moj
2007-11-17
Visst, man anar vad kreatörerna vill förmedla (förlåtelse/förståelse), men manuset känns inte färdigt, regiarbetet valhänt och kameraföringen klart amatörmässig. Det jobbiga är att det finns några få scener där det verkligen blixtrar till, så att man inte helt kan skriva av filmen som ett misslyckande, utan snarare går missnöjd från salongen önskandes att filmen skulle realiserats genom erfarnare händer.
Bozze80
2007-11-16
Kändes visserligen trovärdig, men speciellt intressant var den inte. Helt okej, varken mer eller mindre. Gillade dock slutet...
Gandhi1869
2007-11-15
Gav mig en trevlig start på Filmfestivalen. Medryckande historia som lyckas hålla sig borta från det förutsägbara. Zalla lyckas få en att tro att det finns något gott i alla, oberoende av ens misstag.