Page Eight

Johnny Worricker är en veteran inom MI5. När hans chef och bäste vän Benedict Baron plötsligt dör, lämnar han efter sig ett oförklarligt dokument som hotar hela organisationen. Samtidigt verkar ett till synes slumpartat mötet med hans attraktiva granne, aktivisten Nancy Pierpan, lite för bra för att vara sant. Johnny Worricker tvingas t.o.m. överge sin identitet för att gå till botten med sanningen.

Originaltitel Page Eight
Regissör David Hare
Manus David Hare
Genre Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Michael Gambon, Bill Nighy, Felicity Jones, Ewen Bremner, Judy Davis, Richard Lintern, Saskia Reeves, Tom Hughes (I), Alice Krige

2015-01-18
Denna brittiska TV-film ger mig, vad jag upplever vara, en väldigt modern underrättelse/spion-film. Tänk James Bond på brittisk mark utan actionscenerna och raden av Bondbrudar och tänk istället sevärda karaktärs/dialogdrivna scener i massor. Rollistan imponerar i form av Bill Nighy, Rachel Weisz, Ralph Fiennes, Judy Davis och Michael Gambon. Jag hade dock önskat en gnutta mer av spänning och intensitet i detta drama och såklart ännu mer Gambon, Weitz och Fiennes. Fantastiska skådespelare. 3+
CultOfZenith
2014-06-28
Om Bill Nighy hade fått spela i Tinker Tailor Soldier Spy hade resultatet troligen blivit... det här. En lite putslustigare spionrulle, helt enkelt, som verkligen inte försöker för hårt. Fyller för ögonblicket det tomrum som Sherlock och Top of the Lake har lämnat efter sig (men fråga mig inte vad de tre har gemensamt).
Cuchita
2013-11-28
Det är befriande för ögonen och hjärnan att se nåt annat än amerikansk film. Brittisk film är rätt bra faktiskt, denna var helt ok, även om den stundtals var lite långsam
Zebulonm
2013-08-10
Inget direkt tempo i den men den är ändå helt okey.
Robkiller
2013-08-08
Otroligt segt brittiskt drama om någon politisk intrig... välspelad, men tyvärr alldeles för tråkig för att väcka något som helst intresse. Fungerar nog bra som sömnpiller däremot...
bytat
2013-07-28
lite seg men Bill Nighy förgyller förstås det mesta han är med i.
Poker-Mange
2013-07-26
Nej nej nej! Hur lyckas man med att misslyckas på detta vis? Långdragna politiska thrillers i all ära men detta var värdelöst britiskt sömnpiller som måste undvikas. Långdraget och forcerat. Ej trovärdig dialog. Hade kanske funkat som 4 avsnitt i en tv-serie men nej... undvik detta! se hellre Tinker Tailor Soldier Spy där Gary Oldman är grå och trist på riktigt.

2013-06-23
Ganska slätstruken film som förlitar sig mycket på dialogen. Men dialogen känns inte klockren utan snarare smått krystad och besvärande. Godkänd men inget alltför minnesvärt. 4 av 10.
and.lindgren
2013-06-19
gillar
SalotSar
2013-06-09
Mys. Underhållande. Brittisk. Tema: end of an era. Kontorsscenen med inrikesministern är lysande.