2.7

Pain & Gain

Pain & Gain är den sanna berättelsen om ett gäng bodybuilders från Miami som blir involverade med utpressning, kidnappning och mord.

Originaltitel Pain & Gain
Regissör Michael Bay
Manus Christopher Markus, Stephen McFeely
Genre 2010-tal, Action, Komedi, Drama, Thriller
Skådespelare Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Anthony Mackie, Tony Shalhoub, Ed Harris, Rob Corddry, Bar Paly, Rebel Wilson, Ken Jeong, Michael Rispoli, Keili Lefkovitz, Emily Rutherfurd, Larry Hankin, Tony Plana, Peter Stormare, Vivi Pineda, Ken Clement, Brian Stepanek

BarryHero
2018-12-15
Denna sanna historien ar helt otrolig, och filmen verkar vara den overraskande trogen. Nagra fina Bay-sekvenser men annars ar filmen lite svar att se med sa manga oerhort osympatiska karaktarer - vem ska man sympatisera med? Lyfter sig mot slutet. Rock imponerar.
Raimo_1985
2018-07-14
Andra titten och höjer till en fyra! Riktigt bra film. Vilka totala idioter!
Christofer
2017-08-09
Stod ut i dryga halvtimmen, sen fick det vara nog. Dwayne är så sanslöst usel att jag nästan började gråta. Killen har så obefintlig skådespelartalang att jag baxnar. Manuset var så löjligt att det inte ens duger att använda som toapapper.
Solidus
2017-07-23
Absurd historia som bygger på sann historia. Hur mycket som är ändrat till filmen låter jag vara osagt, men den pubertala humorn från Bay passar inte in. Filmen behöver inte överviktiga män som bajsar ner sig som komediinslag, då historien är redan tillräckligt galen. Underhållande, men samtidigt också mycket skrämmande över hur långt man är att gå för att få ära och berömmelse.
ulpe01
2017-07-22
Alldeles för lång och inte bara lite nåk. Har sina stunder, men inte tillräckligt många.
kryttan
2016-10-12
För mig helt oväntat bra! Dwayne Johnson är riktigt bra! Såg dokumentären i efterhand och de var verkligen lika vidriga på riktigt. Tycker filmen är för kort, hade velat se en förlängd version, därav ingen 5:a
Mat1az
2015-08-25
Vilken adrenalinspruta till film! Brukar inte gilla Mark Whalberg, men här är han ju faktiskt riktigt bra. Och Dwayne Johnson! Trodde inte han över huvud taget kunde spela en vettig roll, här stjäl han ju hela showen! Det är fullt ös medvetslös och intressant story. Fan, den här gilla jag.
lekke
2015-08-21
Oj, vilken överraskning! Detta var ju en absurd komedi på många sätt och vis. Det är inte Bays förtjänst att filmen är bra - trots att han lyckas matcha ett korkat, uppblåst bildspråk med de korkade kriminellas lika uppblåsta bild av sig själva - utan det är framför allt manusförfattarnas påhittiga dialog och karaktärer som gör de tunga lyften. Superkarismatiska Johnson är helt utmärkt som stenkorkad kristen bodybuilder - ge honom fler bra komediroller nu! F.ö. tror jag inte att vi ska lägga alltför mycket tid på att fundera på hur hög sanningshalt denna film är. Svag 3:a.
MetalJukebox
2015-07-14
Ganska absurd film och på något sätt passar det att filmen är ofokuserat berättad och utan finess. Dock blir det lite tröttsamt i längden och en del scener blir bara långdragna och irriterade. Filmen har en tydlig potential dock och en del saker är bra (Dwayne Johnson).
ShenLong
2015-06-25