2.8

Painted Skin

En mördare som skär ut hjärtan på sina offer härjar i Wang Shengs territorium, samtidigt börjar Wang Shengs fru, Pei Rong, misstänka den nya flickan som Wang Sheng räddat undan banditer under en av sina kampanjer för att vara en demon.

Originaltitel Wa pei
Alternativ titel Hua pi
Regissör Gordon Chan
Manus Gordon Chan
Genre Action, Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Donnie Yen, Zhao Wei, Zhou Xun, Chen Kun, David Leong, Betty Sun, Qi Yuwu

Skapad 2019-10-29 av niebaotan
Strange Stories from a Chinese Studio (Liaozhai Zhiyi) är en samling av nästan femhundra (mestadels övernaturliga) berättelser skrivna av författaren Pu Songling under Qing-dynastins tidiga skede...   Läs mer »

Robkiller
2013-01-17
Kinesisk 2 timmars film om kändes som 4... och det var inte direkt positivt.. väldigt seg... nån svag handling om någon demon förklädd till människa... men sen var det inte direkt mycket kul som hände alls. Sömnpiller :(
Halofreak92swe
2012-09-25
2 olidligt tråkiga timmar som kändes mycket längre. Gravitationen i Kina verkar vara ganska mycket lägre än nån annanstans. Alla kvinnliga skådisar såg exakt likadana ut, fattade inte vem som var vem föräns mot slutet. Bitvis schyssta effekter dock.
Hindsight
2012-09-14
Oljämn film som lyckas förvånansvärt väl med att kombinera väl invanda klyshor till ett slutresultat som blir förvånansvärt underhållande. Ser bitvis lite trist ut när det kommer till mise en scenen, budgetproblem kanske? Yen är väll den som främst står ut i sitt lite småutflippade porträtt. Förväntade mig lite mer av actionscenerna med tanke på honom också dock. Fullständigt outstanding castlista ska tilläggas.
Moj
2011-09-27
Den kärleken, den kärleken. Snudd på femma!
Snipler
2011-06-28
Vacker och känsloladdad film som lämnade kvar ett starkt eko.
HerrNenne
2010-11-26
Första halvan är inte bra alls, medan andra halvan är bra, stundtals riktigt riktigt bra. Minus för soundtracket.

2010-01-19
Ja, action är det ju inte direkt. Donnie Yen är stabil som vanligt.
niebaotan
2008-11-04
Bortsett från de första 20 minuterna var ju detta riktigt bra och fängslande. Zhao Wei lyfter filmen något enormt. Beyget står mellan en stark trea och svag fyra, men för nuvarande delar jag ut det högre av dem.
Yakultheredelk
2008-10-28
originaltitel ar hua(4) pi(2)
johanullen
2008-10-13
stark 3a eller svag 4, men jag tycker inte den förtjänar en 4a riktigt.