3.3

Palm Springs

Den bekymmersfria Niles och den ofrivilliga brudtärnan Sarah träffas av en slump på ett bröllop i Palm Springs. Men saker blir komplicerade när de inte lyckas fly från varken sig själva, stället eller varandra.

Originaltitel Palm Springs
Regissör Max Barbakow
Manus Andy Siara
Genre Komedi, 2020-talet
Skådespelare Andy Samberg, Cristin Milioti, J K Simmons, Camila Mendes, Tyler Hoechlin, Jacqueline Obradors, Peter Gallagher, Dale Dickey, Meredith Hagner, June Squibb, Chris Pang, Lilli Birdsell, Conner O'Malley, Tongayi Chirisa, Jena Friedman, Martin Kildare, Brian Duffy

Zelest
2021-04-25
Bland de bättre tids-loop filmerna, helt klart.
amam
2021-03-11
Jag är väldigt svag för subgenren romantiska komedier/draman med tidsresor. T.ex About Time eller The Time Travellers Wife. Det här är det senaste inslaget i den subgenren och den gör ett helt okej jobb.
emmacecilia
2021-03-09
Vilken trevlig film! Valde på slump och visste ingenting om den, skrattade mycket och hade himla trevligt hela vägen igenom.
HerrNenne
2020-11-24
Det här är en fantastisk film, oj! Samberg och Milioti, riktigt bra. Härlig, glad, rolig film, men inte dum. Det mörka finns där och behandlas ändå. Nej, jag är småfrälst, kommer se denna många gånger. Det enda jag inte gillar är egentligen slutet, och ja, hur fimen egentligen drar ganska tydligt mot det slutet ganska länge. Annars så är det grymt. Hade gärna fått vara 2 timmar med mer KUL i.
karlmats
2020-10-25
En härlig bioupplevelse. Jag gillar den här genren som gjordes så bra med Groundhog Day att jag är lite förvånad att det inte har kommit ännu fler liknande filmer under åren som gått. Edge of Tomorrow var en hit men här expanderas temat på ett kreativt sätt och Samberg och Milioti är väldigt bra i huvudrollerna. Manuset är skrivet på ett sätt som gör att man aldrig riktigt vet vad som kommer att hända och det är en fröjd att följa utvecklingen. Simmons är underhållande som vanligt också. Jag sitter och myser hela filmen igenom, 90 minuter är perfekt längd på en sån här film, men jag saknar topparna för att överväga ett högre betyg. 3an är ändå ganska stark, så här mycket kvalitet i en romcom är man inte bortskämd med.
JD
2020-10-15
Intelligent, rolig och varm. En bragd i sig att lyckas återanvända Groundhog day-temat och göra något helt nytt av det som dessutom har betydligt fler bottnar än föregångaren och - det är nästan det bästa - samtidigt motstå frestelsen att göra översmarta metafilmiska referenser till samma film.
2020-09-06
Verkligen skitrolig! Använder konceptet på ett sätt som ändå känns ganska fräscht och bjuder på många väldigt roliga stunder. Bitvis är den väldigt fin också och bjuder på mer känsla och tanke än dom flesta romcoms. Mycket stark trea! Saknar det där lilla extra för en fyra.
ilgoga
2020-09-06
Trevlig och rolig rom-com med bra premiss!
abnormal
2020-08-07
Annorlunda och småkul. Inte förutsägbar, vilket händer sällan.
Supernaut
2020-07-27
Hjärtvärmande och rolig. Ovanligt med en färsk variant på temat med tidsloop, men den här filmen gör något bra av det. Bra mys.