2.6

Pandemic

En ny sjukdom dyker upp som kan spridas från människa till människa och snart är det en storskalig epidemi på gång i Japan. Läkarna på sjukhuset där det först upptäcktes kämpar för att förhindra en större spridning av sjukdomen.

Originaltitel Kansen rettô
Regissör Takahisa Zeze
Manus Takahisa Zeze, Takashi Hirano, Atsuyuki Shimoda
Genre 2000-tal, Drama, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Satoshi Tsumabuki, Rei Dan, Ryôko Kuninaka, Chizuru Ikewaki, Takanori Takeyama, Ken Mitsuishi, Midoriko Kimura, Akifumi Miura, Yûji Tanaka

Intro
2011-06-25
Skaplig film! somnade mitt i filmen men det jag såg blir ett betyg på en 3a. Kommer se om filmen igen för att se om mitt betyg höjs eller sänks.
amam
2010-06-11
Ett ganska långt drama om ett teoretiskt utbrott av någon sjukdom (Välj en av modesjukdomarna, svininfluensa, SARS, fågelinfluensa och nu vilken som media hypar upp efter den). Så är man inte intresserad av saker som epidemier och liknande så rekommenderar jag nog inte den här filmen till den personen. Själva filmen var ganska bra faktiskt men det säger jag nog för att jag är intresserad av sånt här. Plus att vinterscenerna från de övergivna gatorna i Tokyo var snygga.