3.2

Pangpangbröder

Gustav och Oskar är tvillingbröder men så olika två personer kan vara. I 53 enskilda scener filmade under tio års tid, visas bröderna under deras uppväxt från nio till nitton års ålder, deras förhållande till varandra och deras olika förutsättningar på vägen mot vuxenlivet.

Originaltitel Pangpangbröder
Alternativ titel PangPang Bröder, 53 scener från en barndom, Pang pang bröder, Twin Brothers, TwinBrothers - 53 Scenes in Chronological Order
Regissör Axel Danielson
Manus Axel Danielson
Genre Dokumentär, 2010-tal

Skapad 2019-11-23 av bluevelvet
Oskar och Gustav är Axel Danielssons systersöner. 1999 bestämde han sig för att göra en film om dessa pojkar. Filmandet pågick under tio år. I femtiotre scener får vi se pojkarna drömma, fant...   Läs mer »

2018-12-06
Hel okej dokumentär...
Dele
2013-07-02
En ok. dokumentär som får en att känna och roas i stunden, men som hade kunnat var så mycket mer med ett annat upplägg.
Hypostas
2013-06-12
Åh, vilken fin film. Jag blev verkligen positivt överraskad av den här. Verkligen en lyckad dokumentärfilm.
AndreaFurberg
2012-11-21
Det verkar så sunt att man kan prata och skrika sådär skönt önskar att jag kunde göra det.
AndreaFurberg
2012-11-20
det var fint när de bråka och sa fuck you.
Ersk
2012-02-06
Varför? Därför! En film som väcker frågor, men som inte ger några svar. Ointressant och oengagerande.
Ve72
2012-01-30
Helt ok dokumentär men skulle vilja ha lite eftertexter om inget annat och fått veta: hur lever de idag el vad hände sen...
lollelolo
2012-01-26
Jag har en fråga nu efter att ha sett filmen: VAD ÄR LIIIV FÖR ER???
Marckus
2012-01-19
Fint porträtt om två människors uppväxt. Något enerverande att morbrorn inte kommunicerar med huvudpersonerna, trot att några väl valda frågor hade gjort underverk. Blir även nyfiken att få veta hur bröderna påverkats av att deras morbror följer dem med kamera från och till under tio år.
snyltare
2012-01-15
Verkligt fint många gånger, särskilt klippen med den tama fågeln. Det här väcker frågor om uppväxt och utveckling, och jag hade gärna sett mer material från den här perioden, för att inte tala om en fortsättning! Dock var det några gånger som formen tog överhanden Då kunde jag inte låta bli att känna: "Nu har morbror köpt en undervattenskamera". Kommer det mer om dessa bröder?