2.9

Panik på hotellet

Bröderna Marx är panka teaterproducenter som försöker hålla sin pjäs vid liv, samtidigt som de kämpar för att inte bli vräkta från sitt hotellrum.

Originaltitel Room Service
Alternativ titel En dag på hotellet
Regissör William A Seiter
Manus Morrie Ryskind, Allen Boretz, John Murray
Genre Komedi, 30-tal
Skådespelare Ann Miller, Groucho Marx, Harpo Marx, Chico Marx, Lucille Ball, Frank Albertson

Tonti
2013-11-02
Håller på tidens och rummets enhet och innehåller några riktiga höjdpunkter men det är för ojämnt för att höra till brödernas bättre. Dock skönt att de skippat musiknumren.
zingan
2010-09-04
larvigtrolig , fnisss. 5
Oujisama
2010-03-24
Har några få riktigt roliga stunder men i överlag är det tyvärr en väldigt tradig film. Bröderna gör dock sitt bästa i de snäva ramar de placerats inom (särksilt Harpo, vars roll känns väldigt menlös), all eloge till dem! Dock är det författaren (orkar inte bry mig om vad skådisen heter) som jag stör mig mest på, hans ständigt klagande tonfall blev riktigt outhärdligt i längden.
Clasen
2010-01-31
Ett riktigt lågvattenmärke för att vara bröderna Marx
kennert
2009-12-06
Lite väl larvig.
Albion
2008-04-26
Ett händelseförlopp som bara kan drabba bröderna Marx. Svårt att göra så mycket av manuset men de försöker väl och lyckas ganska bra. Ingen av deras bästa dock. Betyget blir en 3;a
jep
2008-04-13
Ett otroligt oinspirerat manus kombinerat med ointresserade skådespelare. Finns dock alltid några guldkorn.
jimmyringo
2008-04-11
Jag är inget stort fan av Broderna Marx och denna film tillhör definitivt inte till en av deras bästa. Smårolig några gånger, men ändå väldigt larvig och tråkig. Harpos minspel gillar jag dock väldigt mycket.
Hypostas
2008-04-10
Ganska mysig liten komedi. Inte så hysterisk som många av brödernas andra filmer.
DavidW
2008-04-09
Positivt överraskad! Även om den kanske inte är lika rolig som några av brödernas bättre filmer så höll den ett rätt igenom högt temo. 30-talsfars funkade faktiskt som genre