2.3

Pappa polis

Julians pappa är polis. En dag blir han skjuten i tjänsten. Ett motorcykelgäng ligger bakom dådet, men ingen av dem vill avslöja vem den skyldige är. Trots att Julian bara är 11 år beslutar han sig för att hämnas. Julians pappa överlever skottet, men mördaren ser ut att gå fri och rädslan lever kvar. Julian är full av hämndbegär. Tillsammans med sin kompis Micael smyger han en sen kväll ner till motorcykelklubben för att iscensätta sin plan.

Originaltitel Pappa polis
Alternativ titel Laura Trenter presenterar: Pappa polis
Regissör Clas Lindberg
Genre Drama, Mini-serie, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Thomas Hanzon, Jakob Eklund, Fredrik Hammar, Daniel Bragderyd, Henrik Hjelt, Julian Ståhl, Jim Pettersson, Ingar Sigvardsdotter, Ola Rapace

larsen1976
2019-05-21
Ingen höjdare och förmodligen Rapace sämsta av dom som jag har sett. Lite otäck för en 7-åring kan jag tänka mig, men karaktärerna i filmen känns lite stereotypa och handlingen känns förutsägbar.
2017-10-01
Nej och åter nej....
2016-09-22
En helt okej familjefilm.
supermancover
2016-05-07
Jag gillade Laura Trenters böcker jättemycket när jag gick i mellanstadiet. Filmen lever inte alls upp till förväntningarna. En tvåa får det nog ändå bli.
2015-01-09
Jag har under terminen läst några av Laura Trenters ungdomsdeckare för mina elever bl.a. då Pappa Polis. Nu tog vi tid att se filmatiseringen av denna bok. Föga förvånande så tyckte eleverna att detta var väldigt bra. Personligen så såg jag väl fler brister i produktionen än dem men när man ser film tillsammans med barn så höjs filmupplevelsen bara genom att de gillar vad de ser. Beröm ska filmen ha dock för sitt pedagogiska sätt att berätta en historia. Boken är dock bättre. 2+
ziferN
2013-05-19
Tyckte den var helt ok som yngre.
Xenox
2012-07-14
Mycket bra för att vara barnfilm.
MERisen
2011-06-14
Inte dålig. Det pedagogiska och politiskt korrekta håller nästan hela vägen, men med tydliga frånsteg, vilket kan vara frigörande emellanåt.
NiclasArringer
2008-02-13
hel okej :)
Mikrooben
2007-05-19
Perfekt för yngre, men går inte hem hos lite äldre