2.4

Parade

Jacques Tati gör patenterade pantominer och underhåller Cirkus i Stockholm tillsammans med jonglörer, clowner och akrobater. Vi får också se visuella skämt och en engagerad publik.

Originaltitel Parade
Regissör Jacques Tati
Manus Jacques Tati
Genre Scenshow, Komedi, 70-tal
Skådespelare Jacques Tati, Karl Kossmayer, Pia Colombo, Bertil Berglund, Jan Swahn, Moniqa Sunnerberg, Janne Schaffer, Janne 'Loffe' Carlsson

flanell
2018-03-18
Deprimerande.
andybrando
2016-10-03
Tatis sista långfilm är tyvärr en besvikelse som kombinerar diverse cirkusnummer med Tati själv som mimar. Resultatet är sannerligen kufiskt. Inspelad huvudsakligen på video, med dålig bildkvalitet som resultat. Av intresse enbart för Tatis beundrare (undertecknad en av dem). Under medel.
Dele
2016-02-29
Klart sämst av Tatis långfilmer, om nu denna ens ska räknas dit. De medverkande är talangfulla men den här familjevänliga varieteblandningen är inte riktigt i min smak.

2012-09-06
Kanske vore roligt att se på plats men det fungerar inte som en av Tatis filmer. Känns mest som en massa kufiska inslag som han inte har något att göra med. Jag har iofs. aldrig tyckt om cirkusar heller.
TobiasRydén
2011-12-31
Mestadels riktigt tråkig. Grejen med mulan var bara störd, och att man gav utrymme åt den mest simpla 3-kägel-jongleringen som vilken hobbyjonglör som helst kan göra, är skandalöst. Egentligen är nog Tati själv den enda som lyckas roa, men det bara ibland.
Greigh
2011-08-20
Älskar alltid att se när Janne Loffe Karlsson vevar på trummorna!
DanielMott
2008-11-10
Ett något tragikomisk svansång från den store Tati.
niklaseriksson
2008-07-31
Tati tycker jag är i sedvanlig form, men resten förstår jag mig inte på riktigt.
pufred
2007-06-07
intressant att se! Tatis scener är smått genialiska men han är med för lite. Gillar greppet att ha publiken så involverad.
kennert
2007-05-14
Tati är inte i form här.