2.8

Paradise Road

En grupp kvinnor försöker fly från Singapore under andra världskriget efter att landet blivit ockuperat av japanerna. De blir tillfångatagna och hamnar i ett fångläger på Sumatra.

Originaltitel Paradise Road
Regissör Bruce Beresford
Manus Betty Jeffrey, Martin Meader, David Giles, Bruce Beresford
Genre Drama, Krig, 90-tal
Skådespelare Glenn Close, Frances McDormand, Pauline Collins, Cate Blanchett, Jennifer Ehle, Julianna Margulies, Wendy Hughes, Johanna ter Steege, Elizabeth Spriggs, Pamela Rabe, Clyde Kusatsu, Stan Egi, David Chung, Sab Shimono, Penne Hackforth-Jones

2018-01-19
Inte så tokig alls...
Djason
2015-07-22
Flera duktiga kvinnliga skådisar i en film som bitvis berör men som oftast känns en aning lam.
FilmGuden
2008-04-16
Baserad, ja. Men visst, alla Japaner kanske var jätteonda. Ursäkta så mycket.
MsA
2006-03-22
Boken är underbar och baserad på ett sant drama så ja kul med folk som tror de vet allt bara man läser kommentarerna till filmen *suck*
jonkor
2005-05-08
jaha den va la okej, lite hård å elak å lite tjötig man annars hel okaj
Draken
2004-11-21
måhända en stark tvåa. kul och ombytligt med en fängelsefilm med kvinnor. även om jag lite grann hatar klämkäcka do-gooder, präktiga s***r... hmm kanske inte gillar den ändå...
FilmGuden
2004-11-18
Tamt Drama. Som stundtals berör. Glen Close tycker jag inte gör en bra insatts. Och känns aningen som filmen håller igen. Säg A, säg B sen också. Mina kära Japaner räddar detta. Trotts att dem skildras som the bad guys.
Bear
2004-11-18
Blablabla onda japaner blir imonerade av synbarligen veka västerländska kvinnor som motståndssjunger som om de kom från Estland osvosvosv, förvånasvärt intetsägande med löjligt sterotypa karaktärer.
LiqWid
2004-11-18
Den var ganska snyftig, men hård som man är så höll man tillbaka tårarna.. b.. ö... eehww *springer iväg och grinar*
santiago
2004-11-18
Lite väl snyftig, men okej ändå.