2.3

Paranoia

En ung man som nyligen blivit anställd av ett stort framgångsrikt företag får plötsligt en befordran. Men enbart för att hans chef vill att han skall spionera på sin chefs gamla mentor som sitter på hemligheter värda miljarder.

Originaltitel Paranoia
Regissör Robert Luketic
Manus Jason Hall (I), Barry L Levy
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Liam Hemsworth, Amber Heard, Harrison Ford, Gary Oldman, Lucas Till, Embeth Davidtz, Josh Holloway, Richard Dreyfuss, Julian McMahon, Angela Sarafyan, Charlie Hofheimer, Christine Marzano, Kevin Kilner, Will Peltz

2021-02-13
Inget nytt under solen här inte. Dessa överarbetade high tec/ work under cover rullar är så förutsägbara. Visst dom har slängt in några kända slit vargar som kan väga upp en del. Fast Hemsworths agerande kan då inte bära upp den lighta/plastiga känsla filmen ger.
Hanness
2018-04-30
Gick att se igenom men inget mer.
2016-09-25
Förbaskat ointressant tyvärr. Min tredje betygsetta på raken. Jag valde visst helt fel filmer i kväll/natt.

2015-07-31
Långtråkig historia utan den minsta spänning.
JohnAlloy
2015-07-05
Kul att dom har med koncept mobilen som Nokia presenterade 2008. Googla på Nokia Morph Mobile Phone. Precis det som presenteras om mobilens specifikationer i filmen stämmer överens med vad Nokia sa om Morph.
TimBuckley
2015-06-18
(Rek 2a) Med Ford och Oldman i rollistan så förvånar det en aning att regissören castat en okänd medelmåtta, om ens det, i huvudrollen. Allt som allt ihåligt, men ändå rekomendabelt tidsfördriv. 2a.
annihilat0r
2014-09-24
"Paranoia" är en småtrevlig thriller med Liam Hemsworth i centrum. Men filmens viktigaste aktörer bör istället Harrison Ford och Gary Oldman nämnas som – i och med att de karakteriserar två maktgalna magnater. Den gode Harrison var en fröjd att skåda, gentlemannen besitter fortfarande både sting och blick. En modern berättelse om två organisationer som tävlar om att vara i 2000-talets tekniska framkant, fast med varsin chef som – med god ton – egentligen lämpar sig bättre under förra seklet. Resultatet blir därför en spännande känsla av nostalgisk melankoli härstammad ifrån tidevarvens, egentligen helt otroliga, krockar.
Djason
2014-08-25
Man har sett liknande tusentals gånger förut men denna räddas av Oldman men framförallt av en av de största genom alla tider Harrison Ford. För om sanningen ska fram är denna film egentligen inget speciellt, blir aldrig riktigt spännande. Svag svag 3:a.
Ghostface
2014-07-27
Detta har man sett tusen gånger förr i mycket bättre varianter. Oldman och Ford charmar stundtals till.
norenorama
2014-07-23
Visste inte att Apple och Samsung samarbetade med att göra reklam i långfilmsutförande.