2.3

Paranormal Activity: Next of Kin

Filmen följer en ung kvinna som försöker upptäcka vad som hände med hennes mamma, som försvann för flera år sedan, tills hon upptäcker en skrämmande sanning om sin mammas förflutna.

Originaltitel Paranormal Activity: Next of Kin
Alternativ titel Paranormal Activity 7
Regissör William Eubank
Manus Christopher Landon (II)
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Emily Bader, Roland Buck III, Dan Lippert, Henry Ayres-Brown, Tom Nowicki, Jill Andre, Alexa Shae Niziak, Colin Keane

2022-07-20
Det är väl egentligen inte så mycket en Paranormal Activity-film det här, och inte så mycket till film överhuvudtaget. Det känns onekligen som en random found footage-skräckis som de väljer att kalla för Paranormal Activity för att någon ska vilja se den. Amish-temat är åtminstone lite kul och uppfriskande, och det finns en och annan sekvens som håller måttet. Men det blir ändå svårt att bry sig när alla karaktärer beter sig helt orimligt hela tiden. Det blir inte bättre av att allt känns så hafsigt och ogenomtänkt, och att vissa saker introduceras utan att alls följas upp
Robkiller
2022-03-28
Riktigt risig
2021-11-25
Även om det är en uppföljare har den inte mycket med filmserien i övrigt att göra, så den som vill ha ännu en upprepning blir nog besviken. Men jag tycker inte att det är någon nackdel. Inte heller är det någon humor att tala om, utan mer renodlad skräck och mystik. Found footage och jump scare är förvisso inget nytt, men annars är jag överraskad över miljöerna och att det faktiskt finns lite kreativitet och krypande spänning som jag verkligen uppskattar.
vonadel
2021-11-24
En ny Paranormal Activity och man måste se den bara för att. Trots att den troligtvis inte kommer vara särskilt bra. Och jo, det stämde väl ganska bra. Klarar sig ändå över gränsen till ok. Som sagt, lite trött på found footage bara.. 5/10
ekneB
2021-10-31
Förmodligen sämst i hela serien, men är svag för dom här filmerna och tycker ändå att den har något bra ändå!