1.8

Paranormal Activity: The Ghost Dimension

Filmen följer de övernaturliga händelserna som äger rum i en nyinflyttad familjs hem i Palo Alto, Kalifornien.

Originaltitel Paranormal Activity: The Ghost Dimension
Alternativ titel Paranormal Activity 5
Regissör Gregory Plotkin
Manus Andrew Deutschman, Gavin Heffernan, Jason Pagan, Adam Robitel
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Chris J Murray, Brit Shaw, Ivy George, Dan Gill, Olivia Taylor Dudley, Chloe Csengery, Jessica Tyler Brown, Don McManus, Michael Krawic, Hallie Foote, Aiden Lovekamp, Cara Pifko, Mark Steger, Rebecca Larsen

MaxMackan
2017-11-11
Tar bort allt som var unikt för serien.
KyLLo
2017-03-08
Har man sett tidigare filmer i serien känner man igen allt, med skillnaden att det är ännu mer övernaturligt och osannolikt. Spöket, som tycks vara en korsning mellan magnetband och djävulens avkomma, intresserar sig tydligen för heminredning, Facebook och teleportera barn. Den mest originella och bästa uppföljaren är fortfarande P.A. 4.
StureStenhög
2016-12-06
Inte direkt en älskad film vad det verkar, men jag tyckte faktiskt att den var förvånansvärt underhållande med tanke på att det kändes som att serien var på väg nedåt. En del av kritiken verkar ligga i att den här filmen fuckar upp mytologin, personligen har jag dock hela tiden sett mytologin som rent nonsens och bara något man får stå ut med för att kunna få vad som oftast varit en kul och spännande åktur. Jag minns därför knappt vad allt det här handlar om och bryr mig inte ett dugg om ifall de fuckar upp det. Med det sagt tycker jag ändå att de knyter an till tidigare filmer på ett ganska kul sätt på några ställen. Den nya spökkameran var jag dock lite tveksam till först, men jag tycker nog ändå att den funkar, det gav lite variation och det kan väl vara på sin plats. Men visst finns det tydliga problem här, inte minst har den filmen lite för bråttom överlag. Andra filmer i serien har använt stillheten på ett effektivt sätt för att skapa stämning, men här finns inte det tålamodet. Karaktärerna beter sig dessutom ganska dumt överlag, inte ovanligt i genren förstås, men jag vet inte om det är ett skäl till att man bara ska acceptera det. Jag kommer heller inte ifrån att hela grejen är ganska trött vid det här laget, men jag är fortfarande svag för upplägget, och så länge de genomför det någorlunda kompetent, så är jag ombord. Så det är ju ingen hyllning från min sida, men en svag trea får den
Benisakura
2016-11-15
Noll handling men de gör ändå jobbet för mig dessa filmer.
2016-11-05
Sjätte filmen och inte har det blivit bättre. De första tre delarna höll fin klass då konceptet kändes fräscht. All spänning, alla ev rysligheter och de mesta annat är som bortblåst ty detta enbart är en banal upprepning återigen. Visst finns här en slags story, men bakgrunden till den har jag glömt för längesen utan önskan om att återuppta den.
santiago
2016-08-23
Men sluta nu för fan, Toby! Klipp dig o skaffa dig ett jobb.
vonadel
2016-08-22
Tänkte att just 3D-vinkeln skulle kunna ge serien en skjuts framåt, men nä det räckte inte tyvärr. Tycker inte ens 3D'n var speciellt bra trots att den var specifikt gjord för det. Inte förrän någon scen i slutet som var helt ok. Annars tillkom det inget nytt tyvärr. Samma taskiga nivå som de senaste filmerna. Går ju inte bara att upprepa samma format hela tiden, inte ens med 3D... 4/10
schramm
2016-03-25
supervirrig film. vad är the ghost dimension? vem har byggt kameran? är det där toby? tidsresor, schyst! hur lyckades huset bli sålt? vem fucking vare som spöka? jag förstååår inte. om någon kan ge mig en förklaring vv skicka ett mail till mig här på filmtipset och förklara hur hela pa serien hänger ihop! snälla?
TheHorrorfan
2016-02-10
Bättre än den femte delen. Ett litet lyft måste jag säga att det ändå var, men ändå inget imponerande. Avslutet på serien är i alla fall bra.
arruba
2016-01-27
Man hoppa till och det är ju alltid en del av skräckfilms skapandet. Men det är inte vidare bra detta...