2.3

Paranormal Entity

Påstådd äkta film som spelat in av en familj som flyttat in i ett hemsökt hus, vilket slutade i att tonårsdottern i familjen dog.

Originaltitel Paranormal Entity
Regissör Shane Van Dyke
Manus Shane Van Dyke
Genre 2000-tal, Skräck, Mysterium, Thriller
Skådespelare Shane Van Dyke, Erin Marie Hogan, Fia Perera, Norman Saleet

Robkiller
2020-03-30
Asylum. Risig på det mesta, men inte helt värdelös.
TheHorrorfan
2014-02-07
Får väl en svag 2a i alla fall. Bra story som kunde ha blivit något, men faller platt.
Engravadlax
2013-07-12
Jämfört med PA har PE sämre agerande, sämre manus, ingen introduktion för att bygga upp spänning, ingen eskalering, ingen spänning alls, veka efterapningar till effekter, och Van Dyke (insåg just vem regissören / manusförfattaren / huvudrollsinnehavaren var, lol), istället för att introducera premisserna själv i sin egen film, verkar förutsätta att publiken har sett PA och 'vet hur det går'. Vilken fjant.
Ondskapt
2013-04-14
OK, go ahead, gör en rip-off på Paranormal Activity. Det kan väl inte vara SÅ svårt? Jo, har man inget manus att gå på, usla/oengagerade skådisar och en LÅNGsökt payoff så är det svårt.
Anvurang
2013-01-05
Helt otroligt att det här ändå var en ok Asylum-film. Jämfört med Paranormal Activity är den dock slarvigt gjord
Paddyeahh
2012-03-02
Meeen.
nitpanik
2010-12-11
Fantastiskt dåligt skådespeleri, känns som en hemmavideo.
Nattsvart85
2010-11-13
Ganska kass..
Challenin
2010-10-11
Mammans skådespel förstör ju hela idén om nån slags äkthet -.- Och varför gå ut med skådespelarnas namn om filmen ska påstås vara äkta? o.O

2010-09-25
Denna är långt ifrån lika bra som activity. Blev inte rädd en ändå gång :/. Lyckas jag inte bli d så fanns det inget bra i den. Sämsta skådespelarna.