1.9

Parasite

En okänd doktor kommer till stan, välkomnandena är blandade. Men kanske hade ingen varit så snäll om de vetat vad som befann sig inuti denne "doktor".

Originaltitel Parasite
Regissör Charles Band
Manus Alan J Adler, Michael Shoob, Frank Levering
Genre Action, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Demi Moore, Luca Bercovici, Robert Glaudini, James Davidson (I), Al Fann, Tom Villard, Scott Thomson, Cherie Currie, Vivian Blaine, James Cavan, Joannelle Nadine Romero, Freddy Moore, Natalie May, Cheryl Smith

2018-03-13
Full Moons första film och vet man vad som komma skulle under åren måste Parasite räknas som en av de bästa de gjort. Monsterskräckis på låg budget gjord i en tid då de faktiskt lyckades ro hem sån här dynga. Väldigt B, men bra underhållningsvärde om man ej har för höga förväntningar. En söt men intetsägande Demi Moore i sin debutroll.
Raimo_1985
2016-05-15
En stark tvåa, monstret/parasiten är häftig, slöddret är skoningslöst och har ingenting i hjärnan. Intetsägande Demi Moore, resten av skådespelarna har mindre karaktär än en kopp avsvalnat te och verkar ha gått i skådespelarskola hos Robert Ginty. Inte så mycket sega partier och en jävligt häftig Lambo Countach (replika antar jag) med futuristiskt motorljud och rutor så mörka att det ser ut som hela karossen bara är svart plåt, gör att filmen får en stark tvåa.
Krusty
2016-01-07
Enda behållningen var det random svenska klottret - djävla arsle : )
luxlisbon
2011-11-23
De småkladdiga scenerna med monstret var filmens största behållning, helt klart. Och den unga, söta Demi Moore.
Ondskapt
2011-11-23
Tydligt lågbudgetrulle som är rätt skönt ostig emellanåt. Föredömlig längd och helt OK tempo, men den är samtidigt inget märkvärdigt. Stundtals tokdåligt skådespeleri, men monstret är ju ballt.
amam
2011-11-12
Såg den enbart för att den var med på en lista över kända skådisar som fått sin första största roll i en B-skräckis. Inget vidare annars även om jag smågillade parasiten.
2004-12-04
Kass film som slipper ettan dels för det underbara "monstret", dels för den otroligt omotiverade nakenscenen.